Hyundai wkracza do segmentu luksusowych suvów. Należąca do koncernu marka Genesis – koreański odpowiednik Lexusa czy Infiniti – zaprezentowała właśnie pierwszy w swojej historii pojazd tego typu.
Genesis GV80
Nad karoserią wspólnymi siłami pracowały amerykańskie, koreańskie i niemieckie biura stylistyczne Hyundaia. Za projekt odpowiadał szef stylistów i wiceprezes marki – Luc Donckerwolke.
Genesis GV80 wykorzystuje unikatową (zbudowaną wyłącznie dla Genesisa) tylnonapędową platformę. Standardowo auto oferowane będzie z napędem RWD (4x4 to opcja) i kołami w rozmiarze 19 cali (opcjonalnie do 22- cali).
Genesis GV80
Koreańczycy nie opublikowali szczegółowych danych technicznych. Nie znamy np. dokładnych wymiarów pojazdu, chociaż samochód z miejsca okrzyknięty został największym z produkcyjnych suvów segmentu premium.
Pod maską znalazł się wysokoprężny silnik 3,0 l o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 590 Nm. Producent deklaruje, że wkrótce po rynkowym debiucie ofertę uzupełnią jeszcze dwie turbodoładowane jednostki benzynowe.
Genesis GV80
Standardowe wyposażenie obejmować ma m.in. aktywne zawieszenie korzystające z danych nawigacji i kamery monitorującej stan nawierzchni.
Koreańczycy stawiają na bezpieczeństwo. Auto wyróżnia się m.in. adaptacyjnym tempomatem wykorzystującym elementy sztucznej inteligencji. Komputer sterujący potrafi ”uczyć się” stylu jazdy kierowcy (dopasowując go różnych wzorców zachowań), dzięki czemu auto korzystające z tempomatu może przyspieszać lub zwalniać w podobny sposób (np. jeśli chodzi o dynamikę), jak robiłby to kierowca. Standard obejmuje dziesięć poduszek powietrznych, w tym centralną przednią odseparowującą kierowcę od pasażera przedniego fotela.
Samochód pojawi się w koreańskich salonach Genesisa już za kilka tygodni. Na Starym Kontynencie zobaczymy go najprawdopodobniej w marcu, przy okazji salonu w Genewie.