chceauto.pl
x
Golf GTI i GTE już w polskich salonach

Golf GTI i GTE już w polskich salonach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-27
Do 9 oferowanych obecnie wersji silnikowych Golfa ósmej generacji dołączyły własnie dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w udoskonalony względem poprzednika układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji (np mechanizmu różnicowego z blokadą) sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę. Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami.

Pod maską znalazł się benzynowy slnik 2,0 l TSI o mocy 245 KM sprzęgany standardowo z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
W GTI, podobnie jak w innych wersjach silnikowych Golfa, zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowością jest możliwość aktywowania wersji z grafiką zarezerwowaną dla GTI z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system nawigacji satelitarnej Discover Media z 10-calowym ekranem. Niezależnie od rodzaju multimediów, dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu ekranu, na którym są wyświetlane zegary oraz ekranu systemu multimedialnego wnętrze nowego GTI zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Zarówno wskaźniki na ekranie Golfa, jak i wiele innych obszarów we wnętrzu auta można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.

Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiększono elektryczny zasięg nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji. Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Seryjne diodowe światła z przodu tworzą charakterystyczną całość z osłoną chłodnicy. Tuż pod krawędzią pokrywy silnika znajduje się wąska,niebieska linia biegnąca przez całą szerokość przodu nadwozia. Po włączeniu świateł do jazdy zostaje ona wyeksponowana przez diodowe podświetlenie. Podświetlić można także osłonę chłodnicy.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
We wnętrzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który składa się z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit Pro, czyli cyfrowych wskaźników i 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. Dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu dwóch ekranów wnętrze Golfa zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Seryjne stylowe oświetlenie wnętrza sprawia, że wskaźniki i inne elementy we wnętrzu (tablica rozdzielcza, obicia drzwi, interfejs smartfonów i podłoga) mogą zostać podświetlone dowolnie wybranym kolorem spośród 30 dostępnych do wyboru.

Ceny nowego Golfa GTI startują od 143 390 zł. Za hybrydową odmianę GTE zapłacić trzeba co najmniej 163 890 zł.

Golf GTI i GTE już w polskich salonach - GALERIA ZDJĘĆ

Golf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonach

Zobacz także

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii 2024-06-29

Na początku roku debiutował Volkswagen Golf po modernizacji. Na usportowioną wersję R przyszło więc nam poczekać pół roku. Teraz jednak kurtyna opadła i wiemy już wszystko tym samochodzie.
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf po liftingu 2024-01-24

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny. Wersję po modernizacji będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Samochód otrzymał nowy system infotainment, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu, a także zmienione układy napędowe. Wśród...
Volkswagen Golf ma 50 lat

Volkswagen Golf ma 50 lat 2024-01-08

Golf jest najważniejszym modelem marki Volkswagen i można powiedzieć, że jest także synonimem terminu „bestseller”. Od 1974 roku osiem generacji Golfa wybrało ponad 37 milionów kierowców. Specjalnie na 50. urodziny Golfa Volkswagen uhonoruje...
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition 2023-06-02

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition to specjalna wersja Golfa, której liczbą przewodnią jest 333 - powstaną tylko 333 egzemplarze, a każdy będzie napędzany silnikiem o mocy 333 KM. Tym samym będzie to najmocniejsze edycja Golfa w historii.Volkswagen...
Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie

Tesla Model 3 najchętniej kupowanym autem w Europie 2021-10-25

Wrzesień 2021 roku przejdzie do historii motoryzacji. To właśnie w tym miesiącu po raz pierwszy w historii najliczniej kupowanym samochodem w Europie okazało się auto o napędzie elektrycznym - Tesla Model 3.We wrześniu na europejskie drogi wyjechało...
Volkswagen Golf R Variant

Volkswagen Golf R Variant 2021-07-08

Volkswagen zaprezentował Golfa R Variant, czyli najmocniejszą odmianę w wersji kombi. Volkswagen Golf R obecnej generacji debiutował w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas pokazano hatchbacka, ale od razu zapowiedziano, że kombi również będzie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS