Chociaż Volkswagen nie nadąża z dostawami nowej, siódmej, generacji Golfa, w niemieckich salonach zadebiutowała właśnie nowa wersja Golfa „szóstki”.
Nie jest to jednak skierowany do statecznych emerytów samochód „za rozsądną cenę”. Na ten pojazd pozwolić będą mogli pozwolić sobie tylko nieliczni...
Volkswagen Golf R Cabriolet
Firma z Wolfsburga wprowadziła właśnie do swojej oferty Golfa VI Cabrio w wersji R. To najszybszy z kabrioletów w całej historii modelu.
W stosunku do zwykłej „szóstki” samochód wyróżnia się m.in. innymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami skrywającymi 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Jak przystało na klasyczne kabrio auto wyposażono też w materiałowy dach. Ten ostatni składa się automatycznie za pomocą systemu silników elektrycznych.
Volkswagen Golf R Cabriolet
Kierowca może przekształcić cieszyć się niebem nad głową już po upływie 9 sekund od wciśnięcia odpowiedniego przycisku. Złożenie dachu trwa nieco dłużej – 11 sekund. Transformacji można dokonać w czasie jazdy – warunkiem jest pilnowanie prędkości. Nie może ona przekraczać 29 km/h.
Pod maską pracuje turbodoładowany, benzynowy 2,0 l TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka osiąga moc 265 KM i sprzęgana jest standardowo ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Osiągi mogą robić wrażenie. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie.
Volkswagen Golf R Cabriolet
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja, wysokiej klasy sprzęt grający, skórzane, sportowe fotele, biksenonowe reflektory i światła do jazdy dziennej.
Golf R Cabriolet dostępny jest na niemieckim rynku w cenie od 43 325 euro. Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze ustalona.