chceauto.pl
x

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
29 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1497 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1170 kg
Ładowność
350 kg

OSIĄGI

Moc
114 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
200 km/h
Zasięg
730 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
G
Bagażnik
233 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.9 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KMHonda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM

Honda CR-Z to niewielkie coupe, które debiutowało na salonie samochodowym w Detroit na początku 2010 roku. Wymiarami i nazwą auto nawiązuje do kultowego modelu CRX. Co ciekawe, mimo sportowego zacięcia, samochód posiada hybrydowy układ napędowy!

Niestety, w przypadku auta o sportowym zacięciu nie oznacza to nic dobrego. Gotowy do jazdy pojazd waży niemal 1200 kg, co przekłada się na osiągi. Wprawdzie 9,9 s (9,1 s po liftingu w 2013 roku) do 100 km/h ujmy Hondzie nie przynoszą, ale do rewelacyjnych przyspieszeń znanych z CRX autu daleko.

Mimo wszystko, CR-Z to hybryda jedyna w swoim rodzaju. Samochód wyposażono w układ IMA (Integrated Motor Assist), który porównać można do stosowanego w Formule 1 systemu KERS. Jednostka elektryczna osiąga zaledwie 14 KM i 78 Nm i wykorzystywana jest wyłącznie jako system wspomagający benzynowy silnik generujący 114 KM i 145 Nm. Oznacza to, że motor elektryczny nie jest w stanie napędzać samochodu samodzielnie i pełni jedynie rolę – szeroko pojętego – „turbodoładowania”. Sumarycznie (moc nie sumuje się wprost) kierowca ma do dyspozycji 124 KM i 174 Nm (po liftingu 137 KM i 190 KM). Jest to ten sam typ napędu, który Honda stosuje m.in. w hybrydowej wersji Civica i modelu Insight.

Na tym jednak wyjątkowość modelu CR-Z się nie kończy. W przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku wtórnym hybryd, samochód nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów CVT. Zamiast tego Japończycy zdecydowali się na klasyczną, ręczną (!) przekładnię o sześciu przełożeniach.

Takie podejście może podobać się klientom – koszty serwisowania CR-Z nie odbiegają bowiem od innych samochodów kompaktowych! W zawieszeniu znajdziemy kolumny McPhersona (przód) i solidną belkę podatną na skręcanie (tył). Również koszty obsługi pozostałych układów (np. hamulcowego) porównać można chociażby z Civickiem.

Nie ma też obawy o trwałość układu hybrydowego. Sam silnik elektryczny jest bezobsługowy. Nawet w przypadku usterki (rzadkość) używany kupimy za około 2 tys. zł. Niewiele - poniżej tysiąca – kosztuje też zestaw używanych baterii w dobrym stanie.

W rzeczywistości największym problemem okazuje się znalezienie bezwypadkowego samochodu. Sytuacje dodatkowo utrudnia fakt, że Hondy od lat „słyną” z kiepskiej jakości lakieru, co sprawia, że część – nawet bezwypadkowych aut – ma za sobą większe lub mniejsze naprawy lakiernicze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-07-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Honda CR-Z2017-07-03

Honda CR-Z CRASHTEST

Honda CR-Z - AKCJE NAWROTOWE

2011-09-27W niektórych samochodach marki Honda CR-Z może wystąpić niekontrolowane ruszenie pojazdu. Samochód może kontynuować jazdę do przodu lub do tyłu w zależności od wybranego biegu, już po zgaśnięciu silnika. Może to wystąpić na skutek błędu kierowcy, tzw. zdławienia silnika.

Takie zachowanie samochodu spowodowane jest błędem oprogramowania w module sterującym silnika IMA. Błąd ten w niektórych okolicznościach takich jak.: niski poziom naładowania akumulatora, bardzo wysoka lub bardzo niska temperatura zewnętrzna, wysokie obciążenie elektryczne (w tym włączone reflektory, klimatyzacja itp.), może powodować ruch obrotowy silnika w przeciwną stronę.

plik pdf

Honda CR-Z 1.5 i-VTEC 114 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS