chceauto.pl
x

Honda FR-V I 2.0 150 KM

Honda FR-V I 2.0 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2005
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
195 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
439 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Honda FR-V I 2.0 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda FR-V I 2.0 150 KMHonda FR-V I 2.0 150 KMHonda FR-V I 2.0 150 KMHonda FR-V I 2.0 150 KMHonda FR-V I 2.0 150 KM

Honda FR-V I 2.0 150 KM

Hondę FR-V nazwać można japońską odpowiedzią na Fiata Multiplę. Wprawdzie, podobnie jak włoski pierwowzór, nie grzeszy urodą ale trudno odmówić mu funkcjonalności. W przeciwieństwie do Multipli FR-V jest też wyjątkowo trwała!

Honda FR-V debiutowała w 2005 roku. Dwa lata później (model roku 2007) auto poddano drobnemu liftingowi. Samochód wyróżnia się nietypowym układem miejsc w kabinie. W dwóch rzędach – na niezależnych fotelach – podróżują po trzy osoby. Plusem takiego rozwiązania jest bagażnik, w którym nie trzeba było umieszczać dodatkowych foteli. W efekcie mieści on 439 l, co w zupełności wystarcza, by zabrać ze sobą chociażby wózek dziecięcy.

Nietypowy układ wnętrza ma też inne zalety. Środkowe fotele można złożyć tak, by pełniły rolę podłokietników. Obecność dwóch osób obok kierowcy dała też efekt w postaci przeniesienia dźwigni zmiany biegów na konsolę obok kierownicy, podobnie jak miało to miejsce w Hondzie Civic VII generacji.

Na plus FR-V zaliczyć można jej pochodzenie. Samochód budowany był wyłącznie w Japonii! Niestety – ma to również swoje złe strony w postaci kiepskiego lakieru i zabezpieczenia antykorozyjnego. Przed zakupem radzimy dokładnie skontrolować progi, ranty drzwi i nadkoli. Warto wiedzieć, że często – jeszcze na gwarancji - na tylnej klapie pojawiały się rdzawe wykwity, a serwisy usuwały usterkę poprzez bezpłatne malowanie. Wniosek? Nieoryginalna powłoka lakierowa na tym elemencie nie świadczy o wypadkowości auta.

Generalnie samochód uchodzi za bezawaryjny i trwały. Taka opinia dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Tylko najstarszy, benzynowy silnik – 1,7 l VTEC - ma napęd rozrządu realizowany paskiem. Pozostałe jednostki – 1,8 l, 2,0 l i – wysokoprężny – 2,2 l mają napęd rozrządu realizowany za pośrednictwem łańcucha. Uchodzi on za bardzo trwały, chociaż w dieslach z pierwszych lat produkcji (do końca 2006 roku) zdarzały się przypadki jego rozciągnięcia.

Na tle europejskich konstrukcji wyróżnia się zwłaszcza silnik wysokoprężny. Opracowana samodzielnie przez Hondę jednostka 2,2 i CTDi cieszy się opinią wyjątkowo trwałego, jeśli nie liczyć początkowych (do końca 2006 roku) problemów z łańcuchem rozrządu, pompami wtryskowymi i zaworami EGR. Wszystkie te niedomagania usunięto w 2006 roku, ale wówczas jednostka zaczęła być standardowo wyposażana w filtr sadzy.

Wbrew obiegowej opinii F-RV dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Trzeba tylko pamietać o okresowej regulacji luzów zaworowych i zainwestować w dobrej klasy instalację (najlepiej z systemem lubryfikacji zaworów).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-03-18

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Honda FR-V2018-03-18

Honda FR-V CRASHTEST

Honda FR-V - AKCJE NAWROTOWE

2013-07-09Samochody Honda FR-V wyprodukowane w latach 2006-2007 w Japonii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

W samochodach Honda FR-V wyposażonych w system wspomagania siły hamowania działający na zasadzie podciśnienia, na skutek błędu w procesie produkcji, serwo hamulcowe może utracić szczelność. W konsekwencji może dojść do wydłużenia drogi hamowania pojazdu, co stwarza potencjalne zagrożenie w ruchu drogowym.

W Polsce łącznie akcją objętych jest 7 samochodów marki Honda FR-V. Lista nr VIN poniżej:

JHMBE17607S200023
JHMBE37806S204635
JHMBE37606S205218
JHMBE37606S205219
JHMBE37606S205358
JHMBE37606S205359
JHMBE57406S212049.

Ogłoszenia

Honda FR-V

Honda FR-V

kujawsko-pomorskie

15 000 zł

Honda FR-V I 2.0 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

2.0 FSI 150 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso

2.0i 16V 138 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Previa

Toyota Previa

2.4 VVT-i 156 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus C-Max

Ford Focus C-Max

2.0 145 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

2.0 136 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

2.0 136 KM benzyna2005VANręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda FR-V I 2.0 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS