chceauto.pl
x
Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-07-30
Honda ogłosiła, że nowa generacja modelu HR-V, która wejdzie do sprzedaży w Polsce na początku 2022 roku, będzie wyposażona wyłącznie w hybrydowy układ napędowy e:HEV.

Układ napędowy e:HEV w Hondzie HR-V nowej generacji osiąga moc 131 KM (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 253 Nm. System hybrydowy ma zużywać 5,4 l benzyny na 100 km (WLTP) oraz rozpędzać Hondę HR-V do 100 km/h w 10,6 sekundy.

Honda HR-V E-HEV
Honda HR-V E-HEV
HR-V nowej generacji jest najnowszym modelem w gamie Hondy, dołączającym do rodziny e:HEV, w której znajdują się już CR-V i Jazz, również dostępne wyłącznie z hybrydowym układem napędowym. HR-V nie wymaga ładowania z zewnętrznej instalacji elektrycznej.

Hybrydowy układ napędowy e:HEV składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona, akumulatora litowo-jonowego, przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy.

Zmiany w układzie spalania i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60, aby uwzględnić większe rozmiary HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM.

Dalsze zmiany w układzie napędowym obejmują redukcję przełożenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a kołami, co ma na celu poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V.

Honda HR-V E-HEV
Honda HR-V E-HEV
Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie układ e:HEV pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika silnikowego, w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze.

Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnikowa spalinowego, ponieważ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadwyżka mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora, co zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.

Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybu, przestawia przepustnicę na żywsze reakcje, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika.

Kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B, która oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą łopatek, umieszczonych za kierownicą.

Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowym odbywają się niedostrzegalnie dla pasażerów. Dotyczy to także uruchomienia silnika dla wytworzenia energii elektrycznej. Zamiast konwencjonalnego układu transferu mocy z przekładnią planetarną, która generuje stosunkowo wysokie opory, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy na napędzie w pełni elektrycznym.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Polsce na początku 2022 roku.

Honda HR-V e:HEV na wideo:




Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie - GALERIA ZDJĘĆ

Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzieHonda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzieHonda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Zobacz także

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Honda e:Ny1 to elektryczne HR-V

Honda e:Ny1 to elektryczne HR-V 2023-05-14

Honda poszerza gamę elektrycznych modeli o nowość o nazwie e:Ny1. Pojazd ten dołączy do już obecnej w ofercie Hondy e.Honda o niezwykle skomplikowanej nazwie e:Ny1 to nic innego jak elektryczna wersja modelu HR-V. Co już wiemy o tym samochodzie?Przede...
Oto Honda ZR-V. Premiera w roku 2023

Oto Honda ZR-V. Premiera w roku 2023 2022-05-10

Honda ogłosiła, że w 2023 roku wprowadzi na rynki europejskie nowego kompaktowego SUV-a o nazwie ZR-V. Oficjalnie Japończycy podali tylko nazwę tego modelu, ale wiadomo już, jak on będzie wyglądał. W marcu 2022 roku, podczas premiery nowego Civica w...
Nowy SUV Hondy. Trafi również do Europy

Nowy SUV Hondy. Trafi również do Europy 2022-04-07

Honda zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowego SUV-a. Samochód pokazano w wersji amerykańskiej, gdzie będzie nazywał się HR-V. Pojazd ten nie ma jednak nic wspólnego z modelem o tej samej nazwie, który od niedawna jest oferowany w Europie. Co jednak...
Honda HR-V e:HEV. Polskie ceny

Honda HR-V e:HEV. Polskie ceny 2021-09-01

Honda podała ceny modelu HR-V nowej generacji. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda e:HEV.Gamę modelu HR-V e:HEV otwiera wersja Elegance, której cena zaczyna się od 123 700 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. reflektory LED,...
Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd 2021-04-27

W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:”...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS