Honda zaprezentowała nową generację modelu HR-V, kompaktowego SUV-a, w którym po raz pierwszy – w standardzie – dostępny będzie hybrydowy układ napędowy e:HEV.
Honda HR-V e:HEV
Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną).
To trzeci z kolei model Hondy z takim emblematem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.
Honda HR-V e:HEV
]HR-V e:HEV otrzymał zintegrowaną osłonę chłodnicy, wydłużoną maskę i wyraziste, bardziej pionowe boki, dzięki czemu uzyskano dodatkową przestrzeń we wnętrzu samochodu. Środek maski znajduje się nisko i jest płaski, a odważnie poprowadzone linie boczne biegną do podstawy słupków A, wzmagając wrażenie stabilności i bezpieczeństwa, co jeszcze bardziej podkreśla estetykę SUV-a.
Dzięki kompaktowemu, zintegrowanemu układowi napędowemu Hondy oraz centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa, w HR-V e:HEV zachowano system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.
Honda HR-V e:HEV
Deska rozdzielcza jest minimalistyczna, co oznacza, że większością funkcji będzie się sterować za pomocą dotykowego ekrany systemu infotainment. Na szczęście pozostawiono fizyczny panel sterowania klimatyzacją.
Honda nie ujawniła jeszcze żadnych danych technicznych nowego HR-V. Nie znamy wymiarów, nie wiemy również nic o hybrydowym napędzie samochodu.
Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Jednak auto już można zamawiać za pomocą dedykowanej strony uruchomionej przez japońskiego producenta.