Ta premiera nie jest niespodzianką. Spodziewaliśmy się jej od listopada ubiegłego roku, gdy na salonie w Los Angeles Honda zaprezentowała nową generację modelu HR-V w wersji amerykańskiej. Teraz Japończycy zaprezentowali auto w specyfikacji europejskiej.
Honda HR-V
Honda HR-V to kompaktowy crossover pozycjonowany poniżej modelu CR-V. Auto stylistycznie nie zaskakuje, w stosunku do pojazdu amerykańskiego zmieniono tylko stylizację przedniej i tylnej części nadwozia. Wnętrze jest identyczne, spodziewać możemy się jednak wykonania go z lepszych materiałów.
Centralne miejsce za kierownicą zajmuje duży prędkościomierz. Natomiast dominującym elementem konsoli środkowej jest siedmiocalowy dotykowy ekran, który stanowi centrum zarządzania systemem Honda Connect (umożliwia on sterowanie ustawieniami samochodu, radiem, nawigacją, integrację z telefonem itp).
Honda HR-V
Pojemność bagażnika Hondy CR-V to godne uznania 543 litry. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1026 litrów.
Wyposażenie samochodu w elektroniczne systemy bezpieczeństwa może być bardzo bogate. Dzięki zastosowaniu kamery i radaru samochód może posiadać adaptacyjny tempomat oraz systemy awaryjnego hamowania w mieście i poza nim, a także układ utrzymywania na pasie ruchu, wykrywania znaków czy automatycznego wyłączania świateł drogowych.
Honda HR-V
W Europie Honda CR-V będzie dostępna z wysokoprężnym silnikiem 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM oraz benzynową jednostką 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM. Standardem jest manualna skrzynia sześciobiegowa, wersja benzynowa może być opcjonalnie wyposażona w skrzynię bezstopniową CVT.
Niestety, auto dostępne będzie wyłącznie z napędem na przednią oś, nawet w opcji nie będzie dostępny napęd 4x4.
Oficjalny debiut nowej Hondy HR-V będzie miał miejsce na początku marca w Genewie. Pierwsze samochody tafią do salonów latem. Ceny nie są jeszcze znane.