Honda poddała liftingowi model HR-V. Odświeżona wersja wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia oraz zmodernizowanym wnętrzem.
Honda HR-V po liftingu
Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.
Honda HR-V po liftingu
Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do nowych wykończeń z przodu, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.
Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.
Honda HR-V po liftingu
W modelu HR-V na rok 2019, Honda zaoferuje wybór ośmiu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.
HR-V pozostaje modelem funkcjonalnym, wyposażonym między innymi w opracowany przez Hondę system składania tylnej kanapy – Magic Seat. W przeprojektowanych przednich fotelach kierowcy i pasażera wprowadzono zmiany w poduszce siedzenia i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie, zwłaszcza w obszarze ramion.
Honda HR-V po liftingu
Początkowo zmodernizowana Honda HR-V będzie dostępna wyłącznie z 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC. Jednostka ta generuje 130 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 155 Nm (przy 4600 obr/min). Honda HR-V 1.5 z sześciobiegową przekładnią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Największym atutem tego silnika ma być zużycie paliwa - według nowej normy WLTP średnio wynosi ono 5,3 l/100 km.
Honda HR-V po liftingu
Konstruktorzy wyciszyli wnętrze Hondy HR-V poprzez dodanie nowych warstw materiału izolacyjnego, m. in. w przegrodzie czołowej i nadkolach, a także w strukturze bagażnika oraz w panelach drzwi przednich i tylnych.
Ponadto, w zależności od poziomu wyposażenia, samochód po raz pierwszy dostępny będzie z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, monitoruje ona dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie je eliminuje sygnałami audio "w przeciwfazie", emitowanymi przez głośniki.
Produkcja Hondy HR-V 1.5 i-VTEC, rok modelowy 2019, została już rozpoczęta, a dostawy samochodów przewidziane są na październik.
Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy silnik wysokoprężny 1,6 l i-DTEC, a także 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przeznaczony dla zwolenników bardziej sportowych wrażeń za kierownicą. Ta ostatnia jednostka do tej pory w Hondzie H-RV nie była oferowana.