Honda zaprezentowała nową, najmocniejszą wersję modelu HR-V o nazwie Sport.
Honda HR-V Sport
Do tej pory Honda HR-V oferowana była tylko z jednym silnikiem - była to benzynowa jednostka 1.5 VTEC o mocy 130 KM. Plany zakładają, że wiosną przyszłego roku gama zostanie poszerzona o wersję wysokoprężną z silnikiem 1.6 oraz doładowaną wersję silnika 1.5.
Japończycy ujawnili właśnie informacje na temat tej ostatniej wersji.
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport napędzana jest silnikiem 1.5 VTEC Turbo o mocy 182 KM (identycznym, jak w Civiku). Moc maksymalna dostępna jest przy 5500 obr/min w przypadku manualnej skrzyni sześciobiegowej i przy 6000 obr/min gdy w aucie zamontowana jest bezstopniowa skrzynia CVT.
Maksymalny moment obrotowy to 240 NM (między 1900 a 5000 obr/min) w wersji ze skrzynią manualną i 220 NM (1700-5500 obr/min) - przy przekładni CVT.
Honda HR-V Sport
W ślad za większą mocą i lepszymi osiągami poszła modyfikacja zawieszenia, w którym pojawiła się technologia Performance Damper. Jej celem jest niwelowanie przechyłów na zakrętach, dzięki czemu wzrasta stabilność samochodu. Zmodyfikowano również układ kierowniczy i sposób działania wspomagania tak, by kierowca lepiej czuł drogę, a układ był bardziej responsywny.
Honda HR-V Sport
Całość zmian dopełniają sportowe akcenty stylistyczne - zmienione zderzaki, nakładki na progi i błotniki oraz 18-calowe koła o specjalnym wzorze. We wnętrzu pojawiły się fotele o lepszym podparciu bocznym. Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej.
Produkcja Hondy HR-V Sport rozpocznie się w grudniu, pierwsze samochody trafią do polskich klientów w kwietniu przyszłego roku.