Najnowszy SUV Hondy HR-V będzie kolejnym modelem marki z oznaczeniem e:HEV (Hybrid Electric Vehicle). W skład układu napędowego w pojazdach z tej grupy wchodzi zespół hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi.
Honda HR-V
Hybrydowy układ i-MMD powstał z myślą o połączeniu przyjemności z jazdy, wynikającej z dynamicznego charakteru napędu, doskonałych osiągów oraz wyjątkowej oszczędności paliwa. W nowej Hondzie HR-V e:HEV dwa kompaktowe, wydajne silniki elektryczne, współpracują z 1,5-litrową jednostką benzynową i-VTEC. Moc układu to 96 kW (131 KM). Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm.
Honda HR-V
Głównym wyróżnikiem układu i-MMD w nowej Hondzie HR-V e:HEV jest przeniesienie napędu na koła wprost z jednego z silników elektrycznych. Jednostka benzynowa pełni rolę wspomagającą. Efektem takiego rozwiązania jest natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu. W prowadzeniu nowy HR-V e:HEV przypomina więc auta w pełni elektryczne. Pod względem ekonomiki hybryda typu i-MMD oferuje najwięcej korzyści podczas jazdy miejskiej. Na krótkich trasach w mieście silnik elektryczny może być używany bez udziału jednostki benzynowej nawet przez ponad 80 proc. czasu.
Honda HR-V
Napęd w nowym SUV Hondy może działać w trzech różnych trybach, które przełączają się automatycznie, w zależności od warunków i stylu jazdy. Podczas poruszania się z niskimi i średnimi prędkościami HR-V e:HEV może korzystać jedynie z silnika elektrycznego. Przejście w tryb hybrydowy następuje, gdy styl jazdy wymaga wysokiego momentu obrotowego. Podczas jazdy na trasie, ze stałymi wyższymi prędkościami, napęd przejmuje silnik benzynowy. Wówczas pracuje jedynie w optymalnym dla niego zakresie obrotów – kiedy jego sprawność cieplna jest najwyższa, a spalanie najniższe.
Do 2022 roku wszystkie główne modele marki w Europie będą zelektryfikowane. Honda wyznaczyła sobie także 2050 rok na osiągnięcie globalnie pełnej neutralności węglowej.