Honda ZR-V 2.0i-MMD e:HEV 184 KM
Honda ZR-V to kompaktowy SUV, pozycjonowany między modelami HR-V a CR-V. Co ciekawe, model ten od 2022 roku jest już oferowany w USA, gdzie nosi nazwę... HR-V.
Honda ZR-V ma 457 cm długości (o 5 cm mniej niż CR-V i aż o 23 cm więcej niż HR-V), 184 cm szerokości i 162 cm wysokości. Można pomyśleć, że ZR-V jest po prostu "napompowaną" i podniesioną wersję Civika, ale to błędne podejście. Rozstaw osi ZR-V jest aż o 8 cm mniejszy niż w Civiku i wynosi 266 cm. Pojemność bagażnika to 380 litrów.
Oba modele łączą natomiast rozwiązania techniczne. Honda ZR-V w Europie jest oferowana wyłącznie z hybrydowym napędem e:HEV, który jest oparty o pracujący w cyklu Atkinsona dwulitrowy silnik, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Napęd tego typu stosowany jest również w Civiku, generuje 184 KM i 315 Nm.
Wnętrze ZR-V nie zaskakuje, wyraźnie nawiązując do innych modeli Hondy, z Civikiem na czele. Przed kierowcą znajduje się ekran cyfrowych zegarów, na konsoli środkowej umieszczono wolnostojący ekran systemu inforozrywki, a pod nim znajduje się fizyczny panel sterowania klimatyzacją. Kierownica jest oczywiście wielofunkcyjna.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-04-09