O nowym golfie serii VII pisaliśmy jako pierwsi w Polsce. Fani niemieckiej marki na własne oczy mogą już zobaczyć to auto na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
Oprócz niego, w stolicy Francji firma z Wolfsburga zaprezentowała też „zbliżonego do wersji produkcyjnej” Golfa Bluemotion.
Volkswagen Golf BlueMotion
Samochód dzierżyć ma zaszczytne miano najoszczędniejszego Golfa w historii. Auto jest zdecydowanie lżejsze od poprzednika. Karoseria waży o 37 kg mniej, 26 kg udało się przyoszczędzić dzięki nowej konstrukcji układu kierowniczego. Samochód wyposażono ponadto w specjalne opony o niskich oporach toczenia, system start&stop (wyposażenie seryjne wszystkich Golfów VII generacji), pięciostopniową, ręczną skrzynię biegów o wydłużonych przełożeniach i odpowiedni pakiet aerodynamiczny.
Pod maską znalazł się wysokoprężny silnik 1,6 l TDI należący do nowej generacji oznaczonej symbolem EA288. Czterocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm i dysponuje maksymalną mocą 110 KM. W jej konstrukcji wykorzystano innowacyjny system zarządzania temperaturą ze skróconą fazą rozgrzewania silnika, system recyrkulacji spalin (AGR), czujnik ciśnienia w cylindrach, dwustopniową pompę oleju czy załączana pompę wodną oraz chłodzoną wodą chłodnicę powietrza doładowującego umieszczoną bezpośrednio w kolektorze dolotowym.
Volkswagen Golf BlueMotion
Dzięki takiemu podejściu auto potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 202 km/h i zużywa średnio – przynajmniej w cyklu pomiarowym – zaledwie 3,2 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji spalin na poziomie 85 gramów/km.
Inżynierowie Volkswagena podkreślają, że ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów, przy średnim zużyci paliwa na poziomie 3,2 l/100 km, nowy Golf na jednym baku pokonać może – przynajmniej teoretycznie - aż 1562 kilometry. Przy średnim rocznym przebiegu 15 000 kilometrów auto wymagać będzie wizyty na stacji benzynowej zaledwie 10 razy w roku.
Volkswagen Golf BlueMotion
Pierwsza generacja Golfa BlueMotion zadebiutowała przed pięcioma laty na Genewskim Salonie Samochodowym, a na rynku pojawiła się pod koniec 2007 roku. Wtedy Golf BlueMotion zużywał średnio 4,5 l/100. W roku 2009 Volkswagen zaprezentował – również w Genewie – studyjną wersję drugiej generacji Golfa BlueMotion, ze spalaniem obniżonym do 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).