Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.8 s.
Prędkość maksymalna
154 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Hyundai Accent II 1.3 85 KM
Hyundai Accent
Hyundai Accent to samochód, który zadebiutował w 1994 roku, zastępując model Pony. W Polsce zdecydowanie najpopularniejsze są samochody I generacji, z kolei najtrudniej na rynku wtórnym o generację III. Accent to koreański reprezentant segmentu C chociaż - zwłaszcza wcześniejszym generacjom - sporo brakuje do europejskiej konkurencji, zarówno pod względem wyposażenia i właściwości jezdnych, jak również ogólnej trwałości (uwaga na rdzę!).
Hyundai Accent II
Accent drugiej generacji zyskał nowy wygląd, aczkolwiek wiele rozwiązań technicznych (silniki) pozostało niezmienionych. Stopniowo poszerzano ofertę dostępnych jednostek napędowych (do benzynowych silników 1.3 i 1.5 dołączył najpierw wysokoprężny 1.5, później o benzynowy 1.6). W 2003 roku samochód poddano liftingowi. W samochodach drugiej generacji (silniki benzynowe) zdarzają się awarie pompy wodnej, a w autach z silnikami diesla - usterki wtryskiwaczy. Ponadto dokuczać mogą drobne niedomagania instalacji elektrycznych. Zawieszenie wytrzymuje większe przebiegi, ale problem z rdzą (szczególnie progów i tylnych błotników) pozostał.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15