Hyundai zaprezentował model Bayon, całkowicie nowego SUV-a segmentu B, zaprojektowanego specjalnie dla Europy. Bayon będzie najmniejszym członkiem powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundaia.
Hyundai Bayon
Nazwa została zainspirowana francuskim miastem Boyinne, które jest popularnym celem wakacyjnych podróży.
Nadwozie Bayona ma 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami) wysokości. Rozstaw osi to 2580 mm. Jako SUV, Bayon oferuje prześwit wynoszący do 183 mm (z 17-calowymi kołami).
Wnętrze Bayona charakteryzuje się prostotą i przestronnością. Duży nacisk położon`o na maksymalizację komfortu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej, której pojemność to 411 litrów.
Hyundai Bayon
Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i również 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki.
Bayon został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Najnowszy Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.
Hyundai Bayon
Ponadto można zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.
Hyundai Bayon posiada szereg półautonomicznych systemów bezpieczeństwa. Asystent podążania za pasem ruchu (LFA) działa, aby pojazd pozostał wyśrodkowany na pasie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) najpierw włącza alarm, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec wystąpieniu kolizji. Ta funkcja obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów. Inna zaawansowana funkcja, inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego pojazdu do autonomicznej regulacji prędkości podczas jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej.
Hyundai Bayon
Hyundai Bayon będzie napędzany wyłącznie silnikami benzynowymi. Na szczycie gamy znajduje się silnik 1.0 T-GDi o mocy 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Auto z przekładnią manualną rozpędza się do 100 km/h w 10,7 s i może osiągnąć 183 km/h. Z automatem Bayon jest nieco wolniejszy (odpowiednio: 11,7 s i 180 km/h).
Dostępny jest również wolnossący czterocylindrowy silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT). Rozpędzi on Bayona do 100 km/h w 13,5 s, prędkości maksymalna to 165 km/h.