Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.8 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Hyundai Coupe I 1.6 114 KM
Hyundai Coupe
Hyundai Coupe debiutował w 1996 roku zastępując przestarzały model Scoupe. Pierwsza generacja Coupe (RD) była oferowana do 2003 roku, w 2001 roku samochód poddano liftingowi. Auta poliftingowe najłatwiej poznać po kompletnie zmienionych przednich światłach (są podwójne i okrągłe. W 2003 roku pojawiła się druga generacja Hyundaia Coupe (GK), której produkcję zakończono w 2009 roku.
Hyundai Coupe I
Hyundai Coupe to samochód o sportowej stylistyce, dlatego wymaga dokładnej analizy zarówno pod względem bezwypadkowości, jak i mechaniki. Warto jednak zdać sobie sprawę, że mimo nadwozia typu coupe model ten nie jest przeznaczony do dynamicznej jazdy. W samochodzie montowano wyłącznie czterocylindrowe silniki, które napędzały przednie koła, ponadto zawieszenie zestrojono raczej miękko. Warto przy tym zauważyć, że ze względu na niską masę osiągi zapewniane przez silniki są zupełnie przyzwoite.
W autach tych zdarzają się problemy z rdzą (szczególnie tylnych nadkoli), a także usterki zawieszenia (łącznie z łożyskami kół) i pęknięcia kolektora wydechowego. Ponieważ jest to dość częsta usterka, element ten jest praktycznie niedostępny na rynku wtórnym, natomiast koszt zakupu w ASO sięga 700 zł. Ponadto zdarzają się wycieki oleju (silniki potrafią go również - za sprawą uszczelniaczy zaworowych - wypić) oraz nieszczelności bezramkowych szyb w drzwiach (wymagają wymiany uszczelek, dostępnych tylko w ASO).
Pod uwagę należy brać także kłopoty z elementami blacharskimi. Elementów nieoryginalnych praktycznie nie ma, podobnie jak części używanych. Dodatkowy zamęt wprowadza lifting - na szczęście błotniki i drzwi są identyczne. Zmieniono jednak przednią i tylną część nadwozia oraz maskę.
Hyundaia Coupe I generacji polecić można więc młodym kierowcom, którzy nie dysponują dużym budżetem, a którym zależy na sportowej stylistyce. Poza wymienionymi usterkami, koszty eksploatacji nie będą wysokie. Warto jednak przed zakupem przeanalizować wybrany egzemplarz pod kątem wypadkowości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-02