Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
29 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.5 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Hyundai Coupe I 2.0 139 KM
Hyundai Coupe
Hyundai Coupe debiutował w 1996 roku zastępując przestarzały model Scoupe. Pierwsza generacja Coupe (RD) była oferowana do 2003 roku, w 2001 roku samochód poddano liftingowi. Auta poliftingowe najłatwiej poznać po kompletnie zmienionych przednich światłach (są podwójne i okrągłe. W 2003 roku pojawiła się druga generacja Hyundaia Coupe (GK), której produkcję zakończono w 2009 roku.
Hyundai Coupe I
Hyundai Coupe to samochód o sportowej stylistyce, dlatego wymaga dokładnej analizy zarówno pod względem bezwypadkowości, jak i mechaniki. Warto jednak zdać sobie sprawę, że mimo nadwozia typu coupe model ten nie jest przeznaczony do dynamicznej jazdy. W samochodzie montowano wyłącznie czterocylindrowe silniki, które napędzały przednie koła, ponadto zawieszenie zestrojono raczej miękko. Warto przy tym zauważyć, że ze względu na niską masę osiągi zapewniane przez silniki są zupełnie przyzwoite.
W autach tych zdarzają się problemy z rdzą (szczególnie tylnych nadkoli), a także usterki zawieszenia (łącznie z łożyskami kół) i pęknięcia kolektora wydechowego. Ponieważ jest to dość częsta usterka, element ten jest praktycznie niedostępny na rynku wtórnym, natomiast koszt zakupu w ASO sięga 700 zł. Ponadto zdarzają się wycieki oleju (silniki potrafią go również - za sprawą uszczelniaczy zaworowych - wypić) oraz nieszczelności bezramkowych szyb w drzwiach (wymagają wymiany uszczelek, dostępnych tylko w ASO).
Pod uwagę należy brać także kłopoty z elementami blacharskimi. Elementów nieoryginalnych praktycznie nie ma, podobnie jak części używanych. Dodatkowy zamęt wprowadza lifting - na szczęście błotniki i drzwi są identyczne. Zmieniono jednak przednią i tylną część nadwozia oraz maskę.
Hyundaia Coupe I generacji polecić można więc młodym kierowcom, którzy nie dysponują dużym budżetem, a którym zależy na sportowej stylistyce. Poza wymienionymi usterkami, koszty eksploatacji nie będą wysokie. Warto jednak przed zakupem przeanalizować wybrany egzemplarz pod kątem wypadkowości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-02
Niezbyt dobre macie tutaj informacje, po pierwsze na zdjęciu jest model z 2002r a pojemnośc układu smarowania czyli oleju to jakieś 3,5l. Skad tak duze straty w osiagach po zamontowaniu instalacji gazowej, uzytkuje ten samochod ponad rok, mam sekwencje i nie zauwazylem jakichkolwiek strat w dynamice przy jezdzie na gazie
Kupuję właśnie Hyundau Coupe 2.0 z 1998 roku, przy zakupie zalecam udać się na ścieżkę diagnostyczną i dokładnie sprawdzić stan zawieszenia. Koszt około 50 PLN, ale dużo powie o konkretnym modelu. Moje Coupe ma przebieg 145 000 a badania ujawniły następujące usterki: zerwany stabilizator, cieknąca miska olejowa (prawdopodobnie uszczelka), zaciski hamulców tylnych, lewe tylne łożysko, i tuleja. Diagnoza spalin ujawniła również zbyt bogatą mieszankę, tutaj przyczyn może być wiele wiele natomiast wiadomo, że sonda funkcjonuje poprawnie. Mechanicy będą szukać. Wynegocjowałem korzystną cenę auta z właścicielem co w około 80% kryje koszt napraw bieżących. Bądź co bądź samochód jest tego wart pomimo wieku i po jeździe próbnej wiem, że dostarcza wiele emocji w prowadzeniu. Posiadałem niegdyś Renault Fuego :) 2.2 z turbiną. Bardzo bardzo podobne emocje. Przy zakupie należy wyważyć radość posiadania z rozsądkiem oczywiście. Ale i tak to pierwsze zawsze góruje.