Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Samochód ma korzenie w sportach motorowych - jest inspirowany rajdowym i20 WRC.
Hyundai i20 N
Hyundai 20 N wyróżnia się już wyglądem - dodano aerodynamiczne i funkcjonalne elementy oraz zdecydowano się na zmniejszenie prześwitu o 10 mm.
Przód jest zdominowany przez przedni zderzak z większym wlotem powietrza. Szeroka osłona chłodnicy z logo N posiada wzór inspirowany flagą w szachownicę. Dół przedniego zderzaka zdobi listwa w kolorze czerwonym. W tym samym kolorze są także listwy znajdujące się na bocznych progach i tylnym zderzaku.
Z tyłu dodano charakterystyczny spojler dachowy, który zwiększa siłę docisku, a więc i stabilność przy dużych prędkościach. Tylny zderzak z wbudowanymi elementami przypominającymi dyfuzor oraz trójkątne tylne światło przeciwmgielne stanowią nawiązanie do modeli i30 N i i30 Fastback N.
Hyundai i20 N
Charakter i20 N jest podkreślony przez specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 18-calowe felgi aluminiowe z szarym matowym wykończeniem i zaciskami hamulcowymi z logo N.
Wnętrze Hyundaia i20 N również zmodyfikowano. Nowe są m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które są dedykowane dla i20 N, a także kierownica N i gałka dźwigni zmiany biegów oraz sportowe metalowe pedały N.
Cyfrowy zestaw wskaźników i ekran multimediów wyposażono w takie funkcje, jak czerwone pole, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego oraz wskaźnik momentu zmiany biegu, który sugeruje kierowcy najlepszy czas na zmianę przełożenia.
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundaia. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w 6,7 sekundy.
Płaska krzywa mocy zapewnia większy moment obrotowy i moc przy niższych obrotach, tym samym wykorzystując więcej potencjału silnika w codziennych sytuacjach drogowych. Samochód utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 4500 obr./min i osiąga maksymalną moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min.
Hyundai i20 N
Skrzynia biegów 6MT została dopracowana i wzmocniona specjalnie pod kątem nowego i20 N, aby radzić sobie z wyższymi obrotami i momentem obrotowym silnika, a także funkcją Launch Control. Nowy i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła. Mechanizm zapewnia optymalną trakcję na zakrętach.
System N Grin Control oferuje Klientom wysoki poziom personalizacji w pięć trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), dźwięk wydechu i układ kierowniczy do różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowcy mogą wybrać ustawienia Normal, Eco, Sport i Sport + dla każdego z wymienionych komponentów, aby dopasować je do stylu jazdy i warunków drogowych za pomocą ekranu multimediów. Dedykowane przyciski N na kierownicy umożliwiają szybkie przełączenie na wcześniej indywidulanie skonfigurowane ustawienia. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) ma trzy dostępne ustawienia: włączony, sportowy i całkowicie wyłączony.
Hyundai i20 N
Podobnie jak i30 N, nowy i20 N oferuje szereg sportowych funkcji. Funkcja międzygazu (Rev Maching) synchronizuje prędkość silnika z wałem wyjściowym i posiada osobny przycisk do aktywacji na kierownicy. Międzygaz pozwala na płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje, w zależności od trybu jazdy. Dzięki funkcji kontroli startu (Launch Control) silnik i kontrola trakcji są zoptymalizowane pod kątem szybkiego przyspieszania ze startu zatrzymanego, niczym u zawodowego kierowcy wyścigowego.
Zawieszenie ma wzmocnione górne mocowania przednich amortyzatorów oraz zwrotnice ze zmienioną geometrią. Zmiany obejmują zwiększony kąt pochylenia dla lepszej przyczepności i pięć punktów mocowania koła, a także nowy stabilizator poprzeczny, nowe sprężyny i amortyzatory zapewniające maksymalną przyjemność z jazdy. Zupełnie nowa oś N Power Sense z przodu w połączeniu ze wzmocnioną belką skrętną (CTBA) z tyłu zapewnia wyższą sztywność, poprawiając właściwości jezdne i prowadzenie. Tymczasem wysokowydajny układ hamulcowy ma przednie tarcze, których średnica jest większa o 40 mm niż w bazowym i20.
Hyundai i20 N
i20 N oferuje bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy, zapewniając pewną, sportową jazdę dzięki zmniejszonemu z 12,4 (bazowe i20) do 12,0 przełożeniu i specjalnie dostrojonemu, montowanemu na kolumnie elektrycznemu wspomaganiu układowi kierowniczemu (C-MDPS).
Hyundai i20 N jest wyposażony w zaawansowane funkcje i systemy wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense i spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa.
Samochód jest wyposażony w Performance Driving Data System, który przyda się podczas jazdy torowej. Ta funkcja zapisuje i wyświetla dane dotyczące jazdy, w tym informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania turbiny. System jest również wyposażony w licznik okrążeń i przyspieszenia.
Opcjonalnie i20 N może być wyposażony w system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala.
Nowy i20 N będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.