Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty modelu i20 N. Ten miejski hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC, a jego ceny zaczynają się od 99 tys. zł.
Hyundai i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w 6,2 s.
Skrzynia biegów została dopracowana i wzmocniona specjalnie pod kątem nowego i20 N, aby radzić sobie z wyższymi obrotami i momentem obrotowym silnika, a także funkcją Launch Control. Nowy i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła. Mechanizm zapewnia optymalną trakcję i poprawia przyczepność na zakrętach.
Hyundai i20 N oferowany jest w dwóch wersjach. Bazowa wersja N kosztuje 99 tys. zł, natomiast topowa wersja N Performance została wyceniona na 108 900 zł.
Na wyposażeniu każdej wersji znajduje się system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, 6 głośnikami i cyfrowym radiem DAB, cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem, system Bluetooth, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, klimatyzacja manualna, tempomat, tylne czujniki parkowania, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystent unikania kolizji czołowych (FCA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA) oraz system ratunkowy eCall.
Z zewnątrz i20 N wyróżnia wiele sportowych elementów: przedni zderzak z większym wlotem powietrza, szeroka osłona chłodnicy z logo N, czerwone listwy znajdujące się na bocznych progach, przednim i tylnym zderzaku, spojler dachowy inspirowany WRC, tylny dyfuzor oraz trójkątne tylne światło przeciwmgielne.
Innymi atrakcyjnymi elementami stylistycznymi są przyciemnione przednie reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED. Sportowy charakter nowego i20 N jest dodatkowo podkreślony przez specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 18-calowe felgi aluminiowe z szarym matowym wykończeniem i zaciskami hamulcowymi z logo N.
We wnętrzu znajdziemy m.in. sportowe fotele z tapicerką skórzano-materiałową, kierownicę N i gałkę dźwigni zmiany biegów N oraz sportowe metalowe pedały. Czarne wnętrze z czarną podsufitka uzupełniają akcenty w kolorze Performance Blue.
Ponadto dla wersji N cyfrowy zestaw wskaźników i ekran multimediów wyposażono w takie funkcje, jak czerwone pole, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego oraz wskaźnik momentu zmiany biegu, który sugeruje kierowcy najlepszy czas na zmianę przełożenia.
Wersja N Performance oferuje dodatkowo N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), bezkluczykowy dostęp, klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko, przednie czujniki parkowania, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, podgrzewana przednie fotele i kierownicę, asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).
Wersja N Performance dostępna jest z pakietem Navi, zawierającym system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, nawigację fabryczną, systemem Bluelink, system Premium Audio BOSE z zewnętrznym wzmacniaczem i głośnikiem centralnym, który kosztuje 6 tys. zł.
i20 N to drugi po i30 N ze sportowych modeli N Hyundaia, który debiutuje w salonach. W tym roku pojawi się jeszcze jedna nowość z logo N - gamę sportowych modeli uzupełni pierwszy hot-suv czyli Hyundai Kona N.