Hyundai wprowadza do polskich salonów model i30 trzeciej generacji. Poznaliśmy również ceny tego pojazdu.
Hyundai i30 III debiutował na salonie we Frankfurcie we wrześniu zeszłego roku. Samochód ma 434 cm długości, 179,5 cm szerokości i 145,5 cm wysokości. Te wymiary oznaczają, że i30 III generacji jest od poprzednika o 4 cm dłuższy, o 1,5 cm szerszy i 1,5 cm niższy.
Hyundai i30 III
Nie zmienił się wynoszący 265 cm rozstaw osi. W tej sytuacji widać, że większa długość nadwozia została przekuta na większą pojemność bagażnika, która wynosi 395 litrów. W klasie kompaktowej to świetny wynik.
Producent zapewnia, że nowy i30 posiada najwięcej funkcji aktywnego bezpieczeństwa ze wszystkich samochodów Hyundaia. Jednocześnie ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne.
Zwiększenie wykorzystania stali o wysokiej wytrzymałości do 53% pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28% i zwiększenie jej sztywności o 22%.
Oferta jednostek benzynowych obejmuje czterocylindrowy silnik 1,4 T-GDI z turbodoładowaniem – po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia – o mocy 140 KM, trzycylindrowy silniki 1,0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM oraz czterocylindrowy, wolnossący silnik 1,4 MPI o mocy 100 KM.
Hyundai i30 III
Ponadto dostępny jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1,6 l z turbodoładowaniem w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM. Do silnika można dobrać sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach.
Nowa generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Sterowanie może odbywać się za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego. Dostępny będzie cały szereg systemów bezpieczeństwa.
A jak kształtują się ceny? Hyundai i30 będzie dostępny aż w czterech wersjach wyposażeniowych Classic+, Comfort, Style i Premium. Wraz ze wzrostem poziomu wyposażenia standardowego nowego Hyundaia i30 wycofano z oferty dotychczasowe, podstawowe wersje wyposażeniowe Base oraz Classic.
Nowy Hyundai i30 w wersji podstawowej Classic+ z silnikiem 1.4 MPI o mocy 100 KM oferowany jest w cenie 65700 zł, czyli takiej samej jak jego poprzednik. Jest to najczęściej wybierana wersja tego modelu. Samochód jest wyposażony m.in. w system autonomicznego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat czy elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.
Hyundai i30 III
Dopłata do silnika 1.0 T-GDI o mocy 120 to aż 7 tys. zł. To wątpliwy wydatek, moc nie jest wyraźnie większa, zużycie paliwa (realne) będzie na podobnym poziomie, a trwałość silnika, chociaż o tym na razie nie można mówić z pewnością, może być mniejsza.
W bazowej wersji nie jest dostępny silnik 1.4 T-GDI, można za to wybrać jednostkę wysokoprężną. Wersja 95-konna silnika 1.6 CRDI kosztuje 77 tys. zł, a 110-konna - 79 500 zł. Dopłata do 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej o siedmiu biegach wynosi 6 tys. zł. Silnik o mocy 136 KM nie jest dostępny w wersji bazowej.
Dopłata to wersji Comfort wynosi 6 tys. zł i wówczas mamy do dyspozycji pełną gamę silnikową. Auto z jednostką 1.4 T-GDI o mocy 140 KM kosztuje 81 200 zł, a z silnikiem 1.6 CRDI - 88 500 zł.
Cennik zamyka Hyundai i30 w wersji Premium z silnikiem 1.6 CRDI o mocy 136 KM i zautomatyzowaną przekładnią 7-biegową. Za takie auto trzeba zapłacić 106 500 zł.
Hyundai i30 w wersji hatchback to dopiero początek gamy tego modelu. Kolejnym jej członkiem będzie i30 Wagon (kombi), który zadebiutuje już w marcu podczas salonu w Genewie. W rodzinie pojawi się także pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w 2017 r, natomiast na początku 2018 roku Hyundai zaprezentuje model i30 z nadwoziem typu fastback, czyli przypominającym coupe.
Hyundai i30 produkowany jest w czeskiej fabryce w Nosovicach i objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.