Hyundai zaprezentował model i30 po liftingu. Największe zmiany zaszły w liście wyposażenia. Tak jak dotąd ten samochód będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, fastback i kombi. Nie zabraknie także sportowo wyglądającej wersji N Line.
Pierwsza generacja modelu i30 debiutowała w 2007 roku. Obecnie na rynku oferowana jest już trzecia generacja tego modelu.
- Hyundai i30 po liftingu. Nadwozie
- Hyundai i30 po liftingu. Wnętrze
- Hyundai i30 po liftingu. Systemy bezpieczeństwa
Hyundai i30 po liftingu. Nadwozie
Nowy i30 będzie dostępny w 12 kolorach nadwozia, z czego aż 7 to zupełnie nowe propozycje: Abyss Black Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic, Meta Blue Pearl, Cypress Green Pearl i Sailing Blue Pearl. Do tego mamy barwy lakieru znanje już wcześniej: Atlas White, Serenity White Pearl, Shimmering Silver Metallic, Shadow Grey i Engine Red.
Na zderzak nałożono specjalny rodzaj farby bardziej odporny na zarysowania. Tunel środkowy w kabinie jest teraz wykończony czarnym, błyszczącym tworzywem.
Hyundai i30 po liftingu
W ramach modernizacji projektu i30 N Line otrzymał kilka sportowych smaczków stylistycznych, w tym bardziej wyrazisty wzór atrapy chłodnicy. Otwory w zderzaku otrzymały niewielkie metalowe wstawki. N Line ma swoje unikalne wzory felg: 17 i 18 calowe. Na zamszowych oparciach siedzeń wersji N Line pojawiły się poziome, czerwone linie.
Hyundai i30 po liftingu
Hyundai i30 po liftingu. Wnętrze
Dostępne są cztery różne tapicerki siedzeń: z tkaniny, z tkaniny i skóry, z pełnej skóry, a także z tekstylnego zamszu i skóry. Dodano także trzy nowe wzory siedzeń. W przypadku wnętrza wykonanego w całości z tkaniny oraz wnętrza z tkaniny i skóry, oparcie ma wzór składający się z poziomych linii.
Hyundai i30 po liftingu
W ramach aktualizacji technologicznych wprowadzono standardowy kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2 cala, trzy porty ładowania USB typu C z przodu i z tyłu, aktualizacje map OTA (Over-the-Air) oraz opcjonalny w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala.
Hyundai i30 po liftingu. Systemy bezpieczeństwa
Nowy i30 jest teraz standardowo wyposażony w jeszcze więcej funkcji bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense. Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA) pomaga wykrywać i unikać potencjalnych wypadków z obiektami przed pojazdem. Aby jazdę na autostradach uczynić przyjemniejszą i wygodniejszą, do dyspozycji mamy asystenta pasa ruchu (LFA), który utrzymuje pojazd na zadanym pasie ruchu. Po lifitngu i30 otrzymał obowiązkowego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA) ostrzega kierowcę za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i wizualnych, gdy pojazd przekroczy dozwoloną prędkość. System da się wyłączyć, ale włącza się ponownie po każdym zgaszeniu silnika.
Hyundai i30 po liftingu
Klienci mają możliwość uzupełnienia systemu FCA o asystenta pokonywania lewoskrętu na skrzyżowaniach. Inny opcjonalny system bezpieczeństwa, Highway Driving Assist (HDA) 1.5, utrzymuje odległość pojazdu od pojazdu jadącego z przodu, automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do ograniczeń i na zakrętach oraz utrzymuje go na bieżącym pasie ruchu.
Hyundai i30 po liftingu
Aby zwiększyć oszczędność paliwa, klienci mogą wybrać układ napędowy z systemem miękkiej hybrydy 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy podczas ruszania i przyspieszania, a dodatkowo odzyskuje energię podczas hamowania.
Produkcja Hyundaia i30 po liftingu ruszy w kwietniu 2024 roku w fabryce Hyundaia w Nošovicach w Czechach.