Hyundai Ioniq 6 77 kWh 229 KM
IONIQ 6 bazuje technicznie na znanym już IONIQ 5, otrzymał jednak zupełnie nowe, opływowe nadwozie.
Ma 4,86 m długości, 1,88 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi to 2,95 m.
Nowy model jest więc wyraźnie dłuższy od IONIQ 5, który ma 4,63 m długości, będąc przy tym aż o 14 cm niższy.
IONIQ 6 wygląda jak liftback, jest jednak sedanem, klapa bagażnika otwiera się bez tylnej szyby.
IONIQ 6 jest dostępny z szeroką gamą napędów i akumulatorów. Zapewniający większy zasięg akumulator 77,4 kWh można połączyć z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Topowa konfiguracja z dwoma silnikami napędzającymi obie osie (AWD), zapewnia łączną moc 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,1 sekundy.
IONIQ 6 w bazowej wersji z akumulatorem 53 kWh i napędzający tylne koła silnikiem o mocy 218 KM ma z kolei cechować niskim zużyciem energii - wg WLTP wynosi ono mniej iż 14 kWh/100 km. Dzięki temu zasięg ma wynosić 610 km, dla porównania identycznie skonfigurowany IONIQ 5 może pochwalić się teoretycznym zasięgiem aż o 100 km mniejszym.
Architektura E-GMP, z której korzysta IONIQ 6, może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V bez konieczności stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW samochód można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. Oczywiście o ile uda się znaleźć taką ładowarkę, w Polsce jest zaledwie kilka sztuk.
Modułowa deska rozdzielcza modelu IONIQ 6 składa się z 12-calowego, dotykowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego i cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej również 12 cali.
System informacyjno-rozrywkowy IONIQ 6 w czasie rzeczywistym wyświetla promień zasięgu pojazdu w oparciu o aktualny poziom naładowania. Usługi Connected Car pomagają również w wyszukiwaniu i planowaniu najlepszej trasy, z uwzględnieniem stacji ładowania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-21