Kilka dni przed oficjalną premierą na salonie genewskim Hyundai ujawnił pierwsze zdjęcie modelu ix35 po liftingu. Samochód doczekał się zmian trzy lata po premierze.
Lifting Hyundaia ix35 nie został ograniczony do stylizacji. Samochód wyposażono w zmodyfikowany układ napędowy, nowością jest silnik benzynowy 'Nu' GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o pojemności 2.0. Jednostka zapewnia większą moc niż stosowany do tej pory dwulitrowy silnik "Theta-II", zużywać ma przy tym mniej paliwa. Z kolei w silniku Diesla 'R' zastosowano zieloną technologię - niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin (LP-EGR), którego zadaniem jest obniżanie poziomu emisji szkodliwych substsancji.
Nowością w Hyundaiu ix35 jest również system FLEX STEER, pozwalający wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Comfort, Normal i Sport. Dzięki niemu można dopasować siłę wspomagania kierownicy do preferencji kierowcy.
Inne nowe rozwiązania to biksenonowe reflektory oraz wyświetlacz TFT zapewniają kierowcy lepszą widoczność i komfort jazdy w nocy. We wnętrzu samochodu zastosowano również lepszej jakości materiały oraz zmodyfikowano elementy wykończenia.
Hyundai ix35 jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii firmy, a jego popularność nie maleje. W 2012 roku sprzedano 87 tysięcy egzemplarzy.
Ix35 to pierwszy model, w którym zastosowano nowy język projektowania koreańskiej marki określany jako Fluidic Sculpture (opływowa rzeźba). Odświeżony ix35 kontynuuje ten kierunek, zachowując także charakterystyczny element stylizacji - sześciokątny grill.
Hyundai ix35 został zaprojektowany w Centrum Technologicznym w niemieckim Russelsheim, a produkowany jest w fabryce w Nosovicach (Czechy).