Hyundai ix55 I 3.0 CRDi DPF 250 KM
Hyundai ix55 to największy i najbardziej luksusowy SUV tego koreańskiego producenta. Auto wywodzi się z zaprezentowanego w 2006 roku Hyundaia Veracruz. Samochód ten, opracowany głównie z myślą o rynku amerykańskim, wszedł do sprzedaży rok później.
W 2008 roku na salonie paryskim przedstawiono europejską wersję Veracruza. Auto, które otrzymało zmodyfikowane zawieszenie, wzmocnione hamulce, zmieniony układ kierowniczy oraz nowy silnik (benzynową jednostkę 3.8V6 zastąpił silnik 3.0V6 CRDI), nazwano zgodnie z europejską nomenklaturą ix55.
Wysoka cena salonowa (ponad 200 tysięcy) w połączeniu z marką mało kojarzoną z prestiżem powodują, że ix55 to prawdziwy biały kruk. Dlatego w wypadku tego modelu trudno mówić w ogóle o rynku wtórnym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-01-11