Do rodziny sportowych modeli Hyundaia dołączyła właśnie Kona N. To pierwszy sportowy SUV koreańskiej marki.
Hyundai Kona N
Hyundai Kona N wyróżnia się m.in. 19-calowymi kutymi felgami ze stopów lekkich. Z tyłu w oczy rzucają się: duży spoiler dachowy, dyfuzor i podwójne końcówki wydechu. Przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm, Kona N jest o 10 mm dłuższa niż nowa Kona i tak samo długa, jak usportowiona – przynajmniej z wyglądu - wersja Kona N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Identyczny jak w standardowej Konie jest też bagażnik o pojemności 361 litrów.
Hyundai Kona N
Źródłem napędu jest turbodoładowany 2,0-litrowy silnik T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Auto oferowane jest z 8-biegową przekładnią N DCT typu z dwoma sprzęgłami (w kąpieli olejowej). Standardem są m.in. służące do zmiany przełożeń łopatki przy kierownicy. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Hyundai Kona N
Kona N została ponadto wyposażona w szereg ”wyczynowych” funkcji, jak np. elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (e-LSD) oraz konfigurowalny system kontroli stabilności (ESC). Całkowicie nowy N Corner Carving Differential, czyli mechanizm różnicowy sterowany elektronicznie z ograniczonym poślizgiem (e-LSD), umożliwia obracanie się kół z różnymi prędkościami poprzez działanie różnych wartości momentu obrotowego, w zależności od przeniesienia obciążenia z wewnętrznego koła osi przedniej na zewnętrzne koło.
Hyundai nie chwali się poziomem cen nowego modelu.