Przypomnijmy, że pierwsze informacje o tym, że Hyundai chce mieć własną markę samochodów sportowych pojawiły się w sierpniu ubiegłego roku. Od tamtej pory nie mieliśmy wielu wiadomości, ale to nie znaczy, że Koreańczycy zarzucili swój projekt.
Hyundai i30 2.0 Turbo
Hyundai poinformował właśnie, że wyścigu Nürburgring 24h testował model i30 2.0 Turbo. Wyścig, odbywający się na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie, posłużył jako test nowego silnika, który znajdzie zastosowanie w pierwszym sportowym modelu Hyundaia z linii N.
Nowo zaprojektowany, turbodoładowany silnik będący sercem testowanego modelu przedprodukcyjnego, poradził sobie z wymaganiami 24-godzinnego wyścigu. Jest to pozytywna informacja w kontekście dalszych prac nad napędami do przyszłych samochodów sportowych Hyundaia.
Hyundai i30 2.0 Turbo
"Jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o stworzenie naszego pierwszego samochodu sportowego linii N. W procesie projektowania silników o wysokiej wydajności, najwyższa możliwa moc wyjściowa nie jest priorytetem. Inżynierowie koncentrują się głownie na maksymalnej przyjemności z jazdy bez konieczności kompromisu w aspekcie codziennego użytkowania samochodu.” - powiedział Albert Biermann, który jest szefem Hyundaia ds. rozwoju samochodów sportowych.
Oprócz istotnych wniosków, które zostaną wykorzystane w procesie konstruowania przyszłych silników, test na Nürburgring okazał się także sukcesem w aspekcie stricte sportowym. Hyundai i30 2.0 Turbo zajął 90. miejsce na 159 startujących samochodów. Kierowcy: Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen i Rory Pentinnen przejechali łącznie 91 okrążeń, co stanowi odległość 2309,39 kilometrów, osiągając czas poniżej 10 min (9:55:636) przy jednym okrążeniu.