Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.5 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Infiniti G coupe IV 3.7 320 KM
Infiniti G to jeden z najdłużej produkowanych samochodów tej luksusowej japońskiej marki.
Model pojawił się już w 1990 roku. Dwie pierwsze generacje produkowano wyłącznie jako sedany w oparciu o Nissana Primerę.
Trzecia generacja Inifniti G (V35), która debiutowała w 2003 roku, stanowiła prawdziwą rewolucję. Samochód przestał być klonem przednionapędowej Primery, a zbudowano go na płycie podłogowej FM, którą wykorzystywały m.in. Infiniti FX i sportowy Nissan 350Z. Dzięki temu auto zyskało tylny napęd oraz dobry rozkład mas (w sedanie 52:48; silnik V6 jest cofnięty za przednią oś). Dostępne były również wersje AWD. Stosowano skrzynie 5-stopniowe automatyczne oraz 6-stopniowe manualne. W 2005 roku auto, które dostępne było zarówno w wersji sedan, jak i coupe, poddano liftingowi.
W listopadzie 2006 roku na rynku amerykańskim debiutowała czwarta generacja Infiniti G (V36). Rok później do sedana dołączyło coupe, a w 2009 roku ofertę poszerzono o kabrioleta. Na początku następnego roku sedana i coupe poddano liftingowi.
Samochody poprzednich generacji na polskim rynku wtórnym praktycznie nie istnieją - nie było sensu sprowadzać z Ameryki samochodów, które jako Nissan Primera dostępne były w Europie. Powoli zmienia się sytuacja, jeśli chodzi o auta najnowszej generacji, a to ze względu na oficjalne wprowadzenie marki Infiniti na rynki europejskie (co nastąpiło w 2008 roku) oraz utworzenie polskiego przedstawicielstwa firmy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-05-24