Jury złożone z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych ogłosiło wyniki konkursu „International Engine of the Year”. Które silniki zasłużyły na nagrodę w tym roku?
Jubileuszową, dwudziestą edycję plebiscytu, zdominowała marka Ferrari. Konstrukcje włoskiej stajni nagrodzone zostały w aż pięciu z jedenastu kategorii!
Najlepszym silnikiem roku 2018 okrzyknięto jednostkę 3,9 l V8 z Ferrari 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista. Konstrukcja ta zwyciężyła również w kategorii pojemnościowej od 3,0 do 4,0 l i zgarnęła tytuł „Performance Engine of the Year”.
Inny motor włoskiego producenta – V12 6,5 l z modelu 812 Superfast zwyciężył w kategorii pojemnościowej powyżej 4,0 l oraz zdobył nagrodę dla najlepszego nowego silnika.
A jak poradzili sobie pozostali producenci? W przedziale poniżej 1,0 l pojemności skokowej zwyciężyła trzycylindrowa jednostka 1,0 l TSI koncernu Volkswagena. W kategorii od 1,0 l do 1,4 l triumfował koncern PSA i trzycylindrowy silnik 1,2 l PureTech.
Najlepszą jednostką w kategorii pojemnościowej 1,5-1,8 l uznano… układ napędowy BMW i8 (trzycylindrowa, benzynowa jednostka o pojemności 1,5 l wspomagana silnikiem elektrycznym).
W kategorii 1,8-2,0 l zwyciężył turbodoładowany motor 2,0 l konstrukcji Porsche (Porsche 718 Boxster i 718 Cayman). Jednostka niemieckiego producenta – 3,0 l turbo z Carrera 911 – wygrała też w kategorii między 2,5 a 3,5 l.
Wśród silników o pojemności skokowej od 2,0 do 2,5 l zwyciężyła konstrukcja Audi (2,5 l TFSI) z modeli RS3, TT RS i RS Q3.
Dwa wyróżnienia otrzymała amerykańska Tesla. Układy napędowe stosowane w modelu S, X i 3 nagrodzono (wspólnie) w kategoriach „Electric Powertrain” oraz „Green Engine”.