W Stuttgarcie wręczono nagrody w prestiżowym konkursie
International Engine of the Year. Jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, już po raz czternasty, wybrało najlepsze jednostki napędowe. Którzy producenci mogą być zadowoleni z wyników?
Tak samo, jak w ubiegłym roku, w konkursie zwyciężył trzycylindrowy, benzynowy silnik Ecoboost konstrukcji Forda. Drugie miejsce zajął volkswagenowski 1,4 l TSI, trzecie miejsce zajęło BMW ze swoim benzynowym motorem twin turbo o pojemności dwóch litrów.
Za najbardziej proekologiczny silnik -
Green Engine of the Year - uznano dwucylindrową jednostkę twin air Fiata o pojemności 0,9 l napędzaną CNG. Jednostką o najlepszych osiągach (Performance Engine of the Year) okrzyknięto konstrukcję Ferrari - 6,3-litrowe V12 z modelu Berlinetta.
Wśród jednostek o pojemności do 1 litra triumfował zwycięzca ogólnej klasyfikacji - fordowski, trzycylindrowy Ecoboost 1,0 l. Za najlepszy silnik w kategorii od 1,0 l do 1,4 l uznano motor 1,4 l TSI Twincharger konstrukcji Volkswagena.
W kategorii pojemnościowej od 1,4 l do 1,8 l zwyciężyła konstrukcja opracowana wspólnie przez BMW i koncern PSA - motor 1,6 l turbo. Kategoria od 1,8 l do 2,0 l należała do BMW. Za najlepszy silnik uznano benzynowy motor twin turbo o pojemności 2,0 l stosowany m.in w BMW serii 5.
Za najlepszy silnik o pojemności między 2,0 a 2,5 l uznano konstrukcję Audi- benzynowy 2,5 l stosowany m.in w RS3 i TTRS. Za najlepszy silnik o pojemności między 2,5 a 3,0 l uznano konstrukcję Porsche - motor 2,7 DI znany z Boxtera. Wśród jednostek o pojemności od 3,0 l do 4,0 l zwyciężyli Brytyjczycy. Najlepszym silnikiem okrzyknięto bowiem 3,8-litrowe V8 z McLarena MP4-12C.
W kategorii jednostek o największej pojemności (powyżej 4,0 l) po raz kolejny tryumfował 12-cylindrowy silnik Ferrari 6,3 l z modelu Berlinetta.