Na jesień 2024 roku BMW przygotowało szereg zmian w swoje gamie modelowej. Nowe napędy pojawią się w BMW serii 1, BMW i5 Touring oraz 5 Touring, w BMW serii 1, BMW serii 5, BMW X2 i BMW 2 Active Tourer pojawią się nowe kolory karoserii, obręcze kół ze stopów lekkich i listwy ozdobne.
- BMW serii 1. Nowy model podstawowy i wariant z napędem BMW xDrive.
- BMW M135 xDrive z pakietem technologicznym M
- BMW i5 Touring i BMW serii 5 Touring z nowymi napędami
- Zdalna aktualizacja systemu w BMW
BMW serii 1. Nowy model podstawowy i wariant z napędem BMW xDrive.
W listopadzie 2024 roku w salonach pojawi się BMW 116, które będzie podstawową wersją serii 1. Samochód jest napędzany przez trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, który generuje 122 KM i 230 Nm. Silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową Steptronic, której pośrednictwem napędza przednie koła. BMW 116 przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s.
W gamie BMW serii 1 pojawi się również nowy wariant z napędem na wszystkie koła. BMW 123 xDrive napędzane jest przez zelektryfikowany czterocylindrowy silnik z technologią 48 V mild hybrid. Wynosząca 218 KM moc systemowa generowana jest wspólnie przez silnik spalinowy o mocy 204 KM i silnik elektryczny o mocy 19 KM. BMW 123 xDrive rozpędza się do 100 km/h w 6,3 s.
BMW 1
BMW M135 xDrive z pakietem technologicznym M
Od listopada 2024 r. wyłącznie w nowym BMW M135 xDrive dostępny będzie pakiet technologiczny M. Obejmie on dodatkowe elementy usztywniające i części lekkiej konstrukcji, a także specjalne komponenty zawieszenia. Pakiet obejmuje mocniejsze tłoczyska przednich amortyzatorów, lekkie aluminiowe stabilizatory o zwiększonej sztywności i dodatkowe elementy usztywniające w podłodze. Dostępna będzie również aplikacja dla systemów sterowania i kontroli.
BMW M135 xDrive
Hamulce M z pływającymi tarczami i kute obręcze kół M ze stopów lekkich zmniejszają masę pojazdu. 19-calowe obręcze mają opony sportowe; opcjonalnie dostępne są też opony torowe.
BMW i5 Touring i BMW serii 5 Touring z nowymi napędami
W listopadzie 2024 r. rozszerzona zostanie również oferta układów napędowych BMW serii 5 Touring. BMW 520i posiada czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią 48 V mild hybrid, który generuje 190 KM i 310 Nm. Alternator odwracalny systemu mild hybrid na wale korbowym pozwala zwiększyć te wartości do 208 KM i 330 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,8 s.
BMW M5 Touring
W BMW 550e xDrive Touring pracuje napęd hybrydowy plug-in oparty o sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy TwinPowerTurbo. 3-litrowy silnik generuje 313 KM i 450 Nm (1750 – 4700 obr/min). Silnik elektryczny opracowany do napędu hybrydowego jest zintegrowany – wraz z elektroniką mocy – bezpośrednio w 8-stopniowej skrzyni Steptronic i generuje do 197 KM, co daje maksymalną mocy systemową 489 KM. Nominalny moment obrotowy do 280 Nm jest zwiększany do efektywnej wartości 450 Nm na wejściu skrzyni biegów za pomocą przełożenia wstępnego. Samochód ma napęd wszystkich kół i rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s.
Nowością jest również BMW i5 xDrive40 Touring. Samochód posiada dwa silniki elektryczne przy osiach, które napędzają wszystkie koła. Moc systemowa wynosi 394 KM, maksymalny moment obrotowy to 590 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,5 s i rozwija prędkość maksymalną 215 km/h.
BMW i5 eDrive40 Touring
Akumulator ma pojemność 81,2 kWh netto, ładowanie jest możliwe prądem przemiennym z mocą do 22 kW, a na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym - z mocą do 205 kW.
Zdalna aktualizacja systemu w BMW
Ponadto jesienią 2024 r. w aktualnych modelach BMW pojawi się możliwość bezprzewodowego instalowania nowych i ulepszonych funkcji za pośrednictwem zdalnej aktualizacji oprogramowania. Funkcje są dobrane specjalnie do danego wariantu modelu, specyfikacji pojazdu i wersji systemu operacyjnego BMW.