Chociaż już ponad połowa sprzedawanych w Europie samochodów to SUV-y i crossovery, nie wszyscy producenci rezygnują z produkowania samochodów kombi. Zalicza się do nich BMW, które zaprezentowało serię 5 Touring nowej generacji. Auto debiutuje niemal rok po premierze sedana.
- BMW 5 Touring - nadwozie
- BMW 5 Touring - wnętrze
- BMW 5 Touring - układy napędowe
- BMW 5 Touring - rynkowa premiera
BMW 5 Touring - nadwozie
W porównaniu z poprzednim modelem długość nadwozia BMW 5 Touring wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość - o 32 mm do 1900 mm, a wysokość - o 17 mm do 1515 mm. Nowy model ma największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm.
Stylizacja nadwozia jest typowa dla BMW. Charakterystyczny przód jest oczywiście identyczny jak w sedanie i wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy. Niemal pionowe dwa elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych.
BMW 5 Touring
W widoku bocznym płaska stylistyka szyb i długi spojler dachowy podkreślają dwubryłowy design. Masywne tylne nadkola wraz z mocno pochyloną tylną szybą uwydatniają szeroką sylwetkę pojazdu. Elementy diodowe zachodzących mocno na boki lamp tylnych są przedzielone chromowaną listwą w kształcie litery L.
BMW 5 Touring
BMW 5 Touring - wnętrze
Wnętrze również jest identyczne jak w sedanie. Głównym elementem deski rozdzielczej jest zakrzywiony wyświetlacz. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje ekran wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3 cala i ekran systemu infotainment o przekątnej 14,9 cala.
BMW 5 Touring
Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć składając tylną kanapę z 570 do 1700 l, niezależnie od technologii napędu. Oprócz automatycznej obsługi klapy tylnej, do wyposażenia standardowego należy również funkcja zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 z poziomu bagażnika. Schowki pod podłogą bagażnika zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in.
BMW 5 Touring
BMW 5 Touring - układy napędowe
Gama układów napędowych wersji kombi jest tożsama z sedanem. A to oznacza, że BMW 5 Touring będzie dostępne jako elektryczne i5 i to od razu w dwóch wersjach. BMW i5 M60 xDrive Touring posiada dwa silniki o mocy systemowej 601 KM (820 Nm). Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
Natomiast BMW i5 eDrive40 Touring napędzane jest przez umieszczony przy tylnej osi silnik o mocy 340 KM (430 Nm). Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s.
BMW 5 Touring
Niezależnie od liczby silników energia jest przechowywana w baterii o pojemności 81,2 kWh. Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring. Realnie będzie o około 100 km mniejszy. Teoretycznie ładowanie jest możliwe z mocą do 205 kW.
BMW 5 Touring
W nowym BMW serii 5 Touring nie zabraknie silników Diesla, przy czym wszystkie są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid i 8-stopniową skrzynią Steptronic. Czterocylindrowy silnik dostępny w momencie wprowadzenia na rynek modeli BMW 520d Touring i BMW 520d xDrive Touring generuje 197 KM i 400 Nm. W lecie 2024 roku ofertę silników ma uzupełnić 6-cylindrowy rzędowa jednostka wysokoprężna. W tym samym czasie pojawią się dwa warianty z napędem hybrydowym typu plug-in.
BMW 5 Touring - rynkowa premiera
BMW serii 5 Touring zostanie wprowadzone na rynki europejskie w maju 2024 roku.