BMW poszerza ofertę silnikową serii 5 o hybrydowe wersje typu plug-in. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach, jako BMW 530e i 550e xDrive.
BMW serii 5
Obecnie BMW serii 5 nowej generacji dostępne jest w wersji elektrycznej, jako i5, a także z silnikami spalinowymi z 48-voltową technologią miękkiej hybrydy. Już w listopadzie w salonach pojawią się samochody z napędami hybrydowymi typu plug-in.
Bazowa wersja hybrydowego BMW serii 5 to 530e. Układ napędowy bazuje na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności dwóch litrów, który jest wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 184 KM. Moc systemowa tego układu wynosi 299 KM, maksymalny moment obrotowy to 450 Nm.
BMW serii 5
BMW 530e rozpędza się do 100 km/h w 6,3 s, jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 230 km/h. Samochód wyposażono w baterię o pojemności 19,4 kWh, która umożliwia przejechanie w trybie elektrycznym do 100 km. W trybie elektrycznym prędkość maksymalna to 140 km/h.
Lepszymi osiągami może pochwalić się BMW 550e. Hybrydowy układ napędowy tego modelu bazuje na rzędowym, sześciocylindrowym silniku benzynowym o pojemności trzech litrów. Rolę wspomagającą pełni silnik elektryczny o mocy 197 KM. Moc systemowa wynosi 489 KM, maksymalny moment obrotowy to 700 Nm, samochód posiada napęd wszystkich kół.
BMW serii 5
BMW 550e rozpędza się do 100 km/h 4,3 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Energia elektryczna ponownie przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 19,4 kWh, dzięki czemu zasięg w trybie elektrycznym powinien sięgać 90 km. Prędkość maksymalna bez wykorzystania silnika spalinowego to 140 km/h.
Samochody posiadają wbudowaną ładowarkę o mocy 7,4 kW, co oznacza, że pełne ładowanie potrwa nieco ponad 3 godziny. Natomiast korzystając ze zwykłego gniazdka energię uzupełnimy w mniej niż 12 godzin.
Polskie ceny BMW 530e zaczynają się od 300 tys. zł, a wersji 550e xDrvie - od 380 tys. zł.