Najstarszy producent samochodów z Japonii obchodzi właśnie okrągły jubileusz. Początki firmy, sięgają do roku 1916, kiedy Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. i Tokyo Gas i Electric Industrial Co. zainicjowały plany produkcji samochodów. W ich wyniku - w 1922 roku - w Japonii rozpoczęto montaż pierwszego modelu samochodu. Był nim Wolseley A-9 powstający na brytyjskiej licencji.
W 1934 roku, decyzją ministerstwa handlu i przemysłu, została uruchomiona produkcja samochodu pod marką ISUZU. Nazwa wzięła się od rzeki ISUZU, która przepływa przez Park Narodowy ISE-Shrine. Tak powstała firma ISUZU, której nazwę, w 1949 roku, zmieniono na dzisiejsze "Isuzu Motors Limited”.
Rozkwit przedsiębiorstwa nastąpił po II wojnie światowej. W Japonii, nastąpił wówczas okres szybkiego rozwoju i produkcji pojazdów dostawczych. Pojawiło się też ogromne zapotrzebowanie na samochody ciężarowe Isuzu, którymi transportowano wszelkiego rodzaju materiały. Ciężarówki Isuzu odegrały ważną rolę w powojennej odbudowie Japonii.
Isuzu był również pionierem lokalnej motoryzacji, jako producent pojazdów osobowych. Wielkoseryjną produkcję pierwszego powojennego modelu - Bellel - rozpoczęto w 1953 roku. Kolejnym kamieniem milowym był rok 1981, gdy w ofercie pojawił się terenowy model Rodeo Bighorn 4WD, znany na wielu rynkach jako Trooper. W 1987 roku zadebiutował - ceniony ze względu na wytrzymałość - pickup Isuzu Rodeo.
Firma słynie również z konstruowania i produkcji wysokoprężnych jednostek napędowych. W 1971 roku, umowa o przejęciu marki przez General Motors zapoczątkowało strategię eksportu. Od tego czasu, Isuzu rozwija swoje zagraniczne fili, centra sprzedaży i zakłady produkcyjne. Fabryki Isuzu powstały w Tajlandii (w 1974 roku), w Ameryce Północnej (w 1975 roku) oraz - w 1985 roku - w Chinach. Na mocy współpracy z GM , w 1990 roku, rozpoczęto również produkcję japońskich silników Diesla w Gliwicach.