Oferta produkowanego od 2016 roku Jaguara F-Pace wzbogaciła się właśnie o topowy model F-Pace SVR. Ceny auta startują od niespełna 80 tys. dolarów, czyli przeszło 271 tys. zł.
Jaguar F-Pace SVR
Zadanie stworzenia najmocniejszej produkcyjnej odmiany F-Pace otrzymali konstruktorzy zatrudnieni w Jaguar Special Vehicle Operations. Zadbali oni nie tylko o dodatkowy zastrzyk mocy ale też szereg szczegółów, jak chociażby optymalizacja aerodynamiczna. Jaguar F-Pace SVR wyróżnia się więc np. zupełnie innymi zderzakami. Przedni wyposażony został w zdecydowanie większe wloty powietrza, które odpowiadać mają m.in. za chłodzenie hamulców i optymalizację przepływu powietrza nad kołami, co skutkować ma większą stabilnością przy dużych prędkościach.
Standardowe wyposażenie obejmuje ponadto inne nakładki progowe i przemodelowany tylny zderzak z dwoma dużymi otworami, w których kryją się podwójne końcówki układu wydechowego.
Jaguar F-Pace SVR
Sercem pojazdu jest benzynowe, doładowane kompresorem V8 o pojemności 5,0 l. By zapewnić jednostce odpowiednią porcję powietrza zastosowano przemodelowaną maskę z większymi otworami. Motor osiąga aż 550 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm. To przekłada się na sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną aż 283 km/h!
Jaguar F-Pace SVR
Pod maską wyposażoną w dodatkowe otwory wentylacyjne kryje się doładowany kompresorem V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka generuje moc 550 KM i osiąga 680 Nm. W efekcie nowy Jaguar F-PACE SVR przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 283 km/h.
Na tym jednak zmiany się nie kończą. Jaguar F-Pace SVR ma zdecydowanie sztywniejsze nastawy zawieszenia. Z przodu charakterystyka jest aż o 30 proc. sztywniejsza, tył utwardzono o 10 proc. za 21-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich (opcjonalnie 22 calowe) skrywają się tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm z przodu i 396 mm z tylu.
Jaguar F-Pace SVR
Moc przenoszona jest na obie osie. Standard obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy o zmienny przełożeniu. Bez dopłaty klienci liczyć też mogą na aktywny tylny dyferencjał (pierwszy raz oferowany w F-Pace).
Wnętrze przekonywać ma nabywców m.in. sportowymi fotelami o lekkiej konstrukcji, cyfrowymi wskaźnikami (przekątna 12,3 cala) i systemem rozrywki zapewniającym pokładową sieć wi-fi dla 8 urządzeń mobilnych.