chceauto.pl
x

Jaguar S-Type 3.0 238 KM

Jaguar S-Type 3.0 238 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2967 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
238 KM
0-100 km/h
7.6 s.
V max
235 km/h

KOSZTY

Spalanie
11 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
70 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.4 s.
Prędkość maksymalna
214 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Jaguar S-Type 3.0 238 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KMJaguar S-Type 3.0 238 KM

Jaguar S-Type 3.0 238 KM

Nie ma się co łudzić. Jaguar, nawet nie największy, nie jest samochodem dla każdego. S-type, mimo że powstał po przejęciu angielskiej marki przez Forda, to prawdziwy kot z krwi i kości - szybki i wyjątkowy, ale potrafi też być marudny. Auto produkowane było od 1998 roku przez dziesięć kolejnych lat, kiedy to zastąpił je model XF. S-type charakteryzuje się ciekawą, nawiązującą do modeli z lat 60-tych. stylistyką oraz znakomitymi osiągami (napęd na tylną oś), niezależnie od wersji silnikowej.

Niestety, wiekowy Jaguar nie jest autem tanim w eksploatacji, chociaż ceny wydają się być kuszące. W klasie premium nie pasują na pewno takie detale, jak chociażby przełączniki czy kluczyk identyczny, jak w tanich modelach Forda. Również fordowska automatyczna skrzynia biegów nie wszystkim przypadnie do gustu (jest wolna, czasami awaryjna i mocno podnosi zużycie paliwa). Estetom zdecydowanie polecamy egzemplarze wyprodukowane po 2001 roku. W ramach liftingu auto otrzymało wówczas zmodernizowany przód i o wiele przyjemniejsze dla oka wnętrze nawiązujące do JX’a (z charakterystyczną konsolą środkową). Wcześniej w kabinie straszyły radio, przełączniki i zegary niemal żywcem wyciągnięte z Fordów Mondeo/Galaxy pierwszych generacji!

W przypadku jednostek benzynowych, a – niestety – tylko te polecić można z czystym sumieniem - trzeba się liczyć ze sporym apetytem. Osiągnięcie średniej wartości 12 l./100 km może się okazać trudne. W warunkach miejskich V8 zużywają nawet 20 l./100 km. Z tego względu lepiej skupić się na silnikach V6: 2,5 (200 KM) i 3,0 (238 KM).

Na uwagę zupełnie nie zasługuje montowany w S-typie diesel – wysokoprężna jednostka 2,7 l o mocy 207 KM. Silnik pochodzi z palety koncernu PSA i na szeroką skalę stosowany był też m.in. w Land Roverze Discovery III generacji czy Peugeocie 607. Wprawdzie zapewnia autu świetne osiągi i odznacza się wysoką kulturą pracy, ale ma też przykrą tendencję do… urywania się wału korbowego! W czasie prac projektowych jednym z priorytetów była redukcja masy i wiele wskazuje na to, że Francuzi podeszli do tematu nazbyt gorliwie.

Samochody nie należą do przesadnie awaryjnych (czasami we znaki daje się jednak elektronika - czujniki cofania, ekrany dotykowe), ale samo serwisowanie S-typa może pochłonąć fortunę. Na polskich drogach przyspieszonemu zużyciu ulega zawieszenie, koszt remontu może czasami wynieść nawet 1/3 wartości auta. Ceny wahaczy (komplet) oscylują np. w przedziale od 2 do 3 tys. zł, oczywiście poza autoryzowaną stacją obsługi. Niestety niewielka popularność modelu sprawia, że bardzo trudno o zamienniki.

Przed zakupem warto skontrolować stan metalowych przewodów hamulcowych, które (zwłaszcza przy tylnej osi) lubią pękać. Korozja szybko atakuje też karoserię. Podobnie, jak w mniejszym modelu X-Type, powinniśmy szukać jej głównie na nadkolach wewnętrznych i progach. Problem w tym, że jej wykrycie wymaga odkręcenia plastikowych osłon progowych, pod którymi często znajdziemy dziury! Problemu nie wolno ignorować - prowadzi on bowiem do szybkiej degradacji karoserii „od wewnątrz”. Gdy rdza zaatakuje wzmocnienia i podciągi naprawa może się okazać nieopłacalna. Przy zakupie warto też sprawdzić podłogę bagażnika. Do kufra często przedostaje się woda, która potęguje procesy korozyjne.

Przyszły właściciel musi też być świadomy ewentualnych problemów ze strony instalacji elektrycznej. Usterki trudno zdiagnozować, a ich efektem może być np. „wyssany do cna” akumulator (w takim przypadku winę często ponoszą uszkodzone (zawieszające się) siłowniki centralnego zamka. Irytujące potrafią być też usterki różnej maści czujników (deszczu, parkowania) i osprzętu. . Do „standardowych” dolegliwości modelu zaliczyć można ponadto: nieszczelny zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, zacinające się elektrozawory sterowania nagrzewnicą czy awarie modułu klimatyzacji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-05

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Jaguar S-Type2018-11-05

Jaguar S-Type - AKCJE NAWROTOWE

2007-05-15Jaguar poinformował, że w niektórych samochodach może dojść do nadmiernego wzrostu temperatury obudowy filtra cząstek stałych, co w skrajnym przypadku może doprowadzić do zapalenia się układu wydechowego.

Wada dotyczy samochodów wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym (diesla), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w latach 2004 - 2007.

Jaguar S-Type 3.0 238 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Omega

Opel Omega

3.2 V6 218 KM benzyna2003sedanautomattylny
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus GS

Lexus GS

300 222 KM benzyna2003sedanautomattylny
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

320 224 KM benzyna2003sedanautomattylny
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.7 T 250 KM benzyna2003sedanautomat4x4
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

30i 231 KM benzyna2003sedanautomattylny
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność

Jaguar S-Type 3.0 238 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS