Jaguar zaprezentował model XE w wersji z napędem wszystkich kół, jednocześnie wszystkie odmiany poddano zmianom. Odświeżony samochód zadebiutował na salonie w Los Angeles.
Jaguar XE AWD
W Europie napęd AWD będzie dostępny wyłącznie w połączeniu 8-biegową przekładnią automatyczną i 180-konnym silnikiem wysokoprężnym Ingenium — najpopularniejszą jednostką napędową XE na Starym Kontynencie.
Podobnie jak inne nowe modele, czyli XF i F-Pace, także XE korzysta z systemu torque on-demand AWD, który obejmuje skrzynię biegów z wielopłytkowym mokrym sprzęgłem oraz przedni wał napędzany łańcuchem. To bardzo szybko działający układ, który potrafi przejść od wyłącznie tylnego napędu do napędu na wszystkie koła w ciągu 165 milisekund.
Jaguar XE AWD
Przy normalnej jeździe cały moment obrotowy silnika jest przekazywany na oś tylną, co pozwala zachować tylnonapędowy charakter modelu XE i uniknąć wpływu napędu na układ kierowniczy.
O tym, ile momentu obrotowego i kiedy zostanie przekazane na przednią oś, decyduje Intelligent Driveline Dynamics (IDD) – zaawansowany system sterowania, opracowany i skalibrowany w całości przez Jaguara i zastosowany po raz pierwszy w modelu F-Type AWD.
Jaguar XE AWD
Korzystając z danych pobieranych z czujników odchylenia kątowego, przyspieszenia poprzecznego i kąta skrętu kierownicy, system IDD nieprzerwanie szacuje tarcie pomiędzy oponami i nawierzchnią oraz sprawdza jaką przyczepność ma każde z kół.
Układ IDD jest także połączony z systemami Dynamic Stability Control (DSC), torque vectoring i Jaguar Drive Control.
Jeśli system IDD uzna, że tylna oś zbliża się do granicy przyczepności, moment obrotowy zostanie przekazany na oś przednią. Może to nastąpić także w celu złagodzenia nadsterowności przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Jaguar XE AWD
Napęd wszystkich kół połączono z szeregiem zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Układ Adaptive Surface Response (AdSR) umożliwia zmianę ustawień jednostki napędowej i układu Dynamic Stability Control. Zaprojektowany dla modelu F-type, system Configurable Dynamics jest teraz oferowany we wszystkich wersjach XE wyposażonych w układ Adaptive Dynamics. Funkcja ta pozwala kierowcy dopasować do swoich oczekiwań charakter samochodu poprzez wybranie indywidualnych ustawień reakcji na gaz, przekładni oraz siły tłumienia amortyzatorów.
Jaguar XE AWD
Inna nowość to multimedialny system InControl Touch Pro, którego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 10,2 cala.
XE korzysta również z rozszerzonej oferty systemów pomocniczych, w tym asystenta pasa ruchu i systemu DCM, który potrafi wykryć zmęczenie kierowcy i je zasygnalizować. Model XE oferuje także adaptacyjny ogranicznik prędkości: inteligentną technologię, która wspomaga kierowcę, regulując prędkość w zależności od ograniczeń na danym odcinku drogi.
Jaguar XE AWD
Obecnie Jaguar XE może być napędzany silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 163 KM (manual/automat, napęd na tył) lub 180 KM (manual/automat, tył/4x4) a także benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 200 lub 240 KM (oba z napędem na tył i przekładnią automatyczną). Na okrasę pozostaje 340-konna jednostka 3.0 ze skrzynią automatyczną i napędem na tylną oś (XE S).
Jaguar XE jest produkowany w fabryce firmy Jaguar Land Rover w Solihull obok Jaguara F-Pace.