W Genewie zaprezentowano właśnie nowe podstawowe auto z oferty Jeepa - model Renegade. Samochód to kolejna - po niezbyt udanym modelu Compass - próba wejścia amerykańskiej marki na rynek niewielkich, "miejskich" pojazdów klasy SUV.
Jeep Renegade
Wbrew pozorom, amerykańscy inżynierowie mieli niewielki wpływ na opracowanie nowego modelu legendarnej marki. Bazą do stworzenia Jeepa Renegade była płyta podłogowa nowego Fiata 500L. Oba auta mają więc nie tylko zbliżone wymiary, ale dzielą też wiele rozwiązań konstrukcyjnych.
Jeep Renegade
Fanów Jeepa pragniemy jednak uspokoić - by zapewnić nowemu modelowi odpowiednie właściwości terenowe Włosi gruntownie przeprojektowali zawieszenie auta. Zmiany dotyczą nie tylko większego prześwitu. Z przodu pozostawiono wprawdzie "standardowe" kolumny MacPhersona - z tyłu pojawiły się za to nowe, niezależne wahacze i kolumny prowadzące. Przy wszystkich czterech kołach zamontowano hamulce tarczowe.
Jeep Renegade
Wszystko wskazuje na to, że w podstawowej wersji samochód napędzany będzie wyłącznie na przednie koła. Oficjalne informacje prasowe wymownie omijają ten temat. Wiadomo natomiast, że do wyboru będą dwa systemy napędu 4x4: Jeep Active Drive (w którym za dołączanie tylnej osi odpowiada sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe) i Jeep Active Drive Low (z możliwością "sztywnego" dołączenia kół tylnej osi) wyposażony w reduktor.
Jeep Renegade
Samochód oferowany będzie w aż 16 wersjach różniących się układem przeniesienia napędu i jednostkami silnikowymi. Do wyboru będą cztery benzynowe silniki MultiAir i dwie wysokoprężne jednostki MultiJet II. W późniejszym czasie pojawi się też przystosowany do spalania metanolu silnik E.torQ.
Do wyboru będą dwie ręczne skrzynie biegów. Oprócz nich Jeep oferuje też nową, dwysprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnię DDCT oraz - zastosowana po raz pierwszy w tak małym samochodzie - dziewięciostopniową skrzynię automatyczną.
Samochód - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - produkowany będzie we włoskiej fabryce Fiata w Malfi.