Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.8 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Kia Carens II 1.8 126 KM
Kia Carens
Carens to niewielkich rozmiarów minivan zbudowany z myślą o europejskich klientach. Samochód zadebiutował w 2000 roku. W 2002 roku auto poddane zostało głębokiemu liftingowi i jako Carens II przetrwało w produkcji do 2006 roku. Wówczas pojawił się nowy Carens III, który produkowany jest do dzisiaj.
Konstrukcja cieszy się dobrą opinią. Żadna z generacji nie cierpi na zbyt wiele typowych przypadłości. Stosunkowo często wymiany domaga się jednak katalizator. Z uwagi na dużą masę trzeba też kontrolować stan tarcz i klocków hamulcowych, których żywotność nie jest zbyt duża, podobnie jak i łożysk kół. W zawieszeniu szybko poddają się łączniki stabilizatorów. W niektórych egzemplarzach dają o sobie również znać zużyte synchronizatory skrzyń biegów (niewielki zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego nie powinien niepokoić).
Z uwagi na niewielką ilość tych samochodów drogie okazać się może serwisowanie. Zamienniki trudno dostać, ceny niektórych elementów w ASO mogą powalić na kolana. Decydując się na Carens dobrze jest wykupić ubezpieczenie AC. Wprawdzie Kii raczej nie kradną, ale ceny części blacharskich są wysokie.
Kia Carens II
Druga generacja Carensa przejęła wszystkie wady i zalety poprzedniczki. Samochód wciąż pochwalić się może stosunkowo wysoką bezawaryjnością, wciąż brakuje mu jednak (zwłaszcza w projekcie zagospodarowania wnętrza) finezji, jaką oferują europejscy konkurenci. Decydując się na Carensa drugiej generacji trzeba zdawać sobie sprawę z niewielkiej popularności modelu, co potęguje ceny części zamiennych. Zwłaszcza w przypadku stłuczki, naprawa może się okazać nieopłacalna.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-01