chceauto.pl
x

Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM

Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2003
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2902 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
145 KM
0-100 km/h
15.2 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
302 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KMKia Carnival I 2.9 CRDi 145 KMKia Carnival I 2.9 CRDi 145 KMKia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM

Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM

Kia Carnival

Kia Carnival to pierwszy pełnowymiarowy minivan koreańskiej marki. Samochód zadebiutował w 1999 roku i bez większych zmian produkowany był przez kolejnych siedem lat. W 2006 roku na polskim rynku pojawiła się druga, zupełnie nowa generacja Carnivala. Koreańskie auto to bezpośredni konkurent takich wozów jak Renault Espace czy Chrysler Voyager.

Atutem Kii są m.in. tylne drzwi, które rozsuwa się podobnie, jak w niektórych autach dostawczych, dzięki czemu zajmowanie miejsca wewnątrz jest bardzo proste. Kolejną zaletą auta jest możliwość przewożenia do 7 osób. Niestety, na tym mocne punkty Carnivala się kończą. Pierwsza generacja otrzymała ledwie dwie gwiazdki w testach zderzeniowych euroNCAP, okupuje również ostatnie pozycje w rankingach niezawodności. Z uwagi na dużą masę bardo szybko zużywają się elementy układu hamulcowego (głównie klocki, ale zdarzają się też awarie np. pomp). Typowymi usterkami są też wycieki z przekładni kierowniczej oraz - co bardziej niepokojące - usterki skrzyń biegów, które mogą unieruchomić pojazd. Pechowe (przegrzane) egzemplarze z silnikiem Diesla mają też problemy z uszczelkami pod głowicą, a także pękaniem samych głowic (bardzo droga naprawa - czasami ponad 5 tys zł). Często doskwierają również awarie układu klimatyzacji - w ogłoszeniach trudno o egzemplarz, w którym układ ten działałby bez zarzutu. Sporo narzekań dotyczy również słabej jakości wykończenia wnętrza.

Druga generacja dostępna w Polsce od 2006 roku pochwalić się może lepszą opinią. W testach euroNCAP samochód otrzymał cztery gwiazdki, poprawiono również jakość wykończenia, dzięki czemu poważne usterki nie powinny mieć już miejsca. Egzemplarzom wyprodukowanym po 2006 wciąż przytrafiają się jednak drobne dolegliwości, jak usterki oświetlenia, uszkodzone siłowniki tylnej klapy czy problemy z klimatyzacją.

Kia Carnival I

Carnival to próba dołączenia Kii do grona producentów rodzinnych vanów. Z perspektywy czasu można jednak stwierdzić, że nie zakończyła się ona pełnym sukcesem. Samochód zaprojektowano wprawdzie całkiem rozsądnie i jeśli pominąć kiepską jakość plastików w kabinie z powodzeniem może on pełnić funkcję rodzinnego autobusu. Niestety Carnival wsławił się głównie tym, że psuł się zdecydowanie częściej niż konstrukcje konkurencji, a z uwagi na niewielki dostęp do części zamiennych, naprawy nie zawsze były tanie. O ile rdzę atakującą nadkola, progi i maski można zaliczyć do problemów natury estetycznej, to już kiepska trwałość jednostek napędowych (pękające głowice, łamiące się dźwigienki zaworowe itd) potrafi mocno dać się we znaki właścicielowi. Jeśli doliczyć do tego notoryczne wycieki z układu chłodzenia i wiecznie zawodzącą klimatyzację pierwsza generacja Kii Carnival jest samochodem wysokiego ryzyka.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowa Kia Carnival. Tzn. Sedona2014-04-15

    Kia Carnival CRASHTEST

    Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Opel Vivaro

    Opel Vivaro

    2.5 dCi 135 KM diesel2003VANręcznaprzedni
    cena średnia 16 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Trafic

    Renault Trafic

    2.5 dCi 135 KM diesel2003VANręcznaprzedni
    cena średnia 24 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Citroen C8

    Citroen C8

    2.2 HDI 136 KM diesel2003VANręcznaprzedni
    cena średnia 10 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mazda MPV

    Mazda MPV

    2.0 CD 136 KM diesel2003VANręcznaprzedni
    cena średnia 11 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Kia Carnival I 2.9 CRDi 145 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS