Na salonie w koreańskim Busan zadebiutowała elektryczna Kia Niro EV. Bazujący stylistycznie na pokazanym na początku roku w Las Vegas prototypie pojazd dość mocno różni się wyglądem od Niro z napędem konwencjonalnym.
Kia Niro EV
Samochód został zaprojektowany w dwóch centrach stylistycznych Kii - w koreańskim Namyang oraz w Kalifornii. Niro EV ma 437,5 cm długości przy rozstawie osi wynoszącym 270 cm. Szerokość nadwozia to 180,5 cm, a wysokość - 156 cm. Dzięki zamontowaniu baterii w podłodze samochodu oraz pod podłogą bagażnika, na bagaże udało się wygospodarować 451 litrów.
Źródłem mocy Kii Niro EV jest elektryczny silnik trakcyjny o mocy 150 kW (204 KM). Dzięki wysokiemu (395 Nm) i dostępnemu od najniższych obrotów momentowi samochód przyśpiesza do 100 km/h w 7,8 s. Prędkości maksymalnej producent nie ujawnił.
Kia Niro EV
Kia Niro będzie oferowana w dwóch wersjach, różniących się pojemnością akumulatorów oraz oczywiście ceną. W wersji z bateriami o pojemności 64 kWh samochód ma przejechać na jednym ładowaniu nawet 380 km, natomiast baterie o pojemności 39,2 kWh zapewniać mają zasięg do 240 km.
Przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, naładowanie większych baterii do poziomu 80 proc. ma zajmować tylko 54 minuty.
Kia Niro EV
We wnętrzu Kii Niro EV zamontowano dwa ekrany o przekątnej 7 cali. Jeden zastępuje klasyczne zegary, a drugi, dotykowy, znajduje się na konsoli środkowej i jego rolą jest sterowanie pokładowymi systemami samochodu oraz systemem infotainment.
Oczywiście Kia Niro EV wyposażona jest w szereg systemów wspomagania kierowcy, jak adaptacyjny tempomat czy asystent pasa ruchu. Największą uwagę przykuwa jednak system o nazwie Lane Following Assit. Dzięki niemu Niro EV staje się samochodem autonomicznym na poziomie drugim, co oznacza, że jest w stanie samodzielnie podążać za poprzedzającym pojazdem, dostosowując prędkość (hamując i przyspieszając) oraz przejmując sterowanie kierownicą.