Zbliżający się salon w Genewie to ważne wydarzenie w historii Kii. Koreańczycy zaprezentują pierwsze w swojej historii kombi segmentu D – Kię Optima Sportswagon.
Kia Optima Sportswagon
Wymiary karoserii niewiele różnią się od sedana. Oba auta mają po 4855 mm długości i 1860 mm szerokości oraz wynoszący 2805 mm rozstaw osi. W modelu Sportswagon o 5 mm zwiększyła się jedynie wysokość, która wynosi dokładnie 1470 mm. Kombi legitymuje się bagażnikiem o pojemności 533 l. To o 48 l więcej, niż w Optimie sedan.
Samochód przyciągać ma klientów dynamiczną sylwetką i dobrym wyposażeniem. Standardem są chociażby 16-calowe aluminiowe felgi. Na liście opcji pojawią się obręcze w rozmiarze 17 i 18 cali. Konstruktorzy podkreślają – wynikający z wykorzystania wysokowytrzymałej stali – wysoki poziom bezpieczeństwa. Producent spodziewa się maksymalnej oceny 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.
Kia Optima Sportswagon
Lista dodatków obejmuje m.in. nagłośnienie Harman Kardon o mocy 590 Watt, bezprzewodową ładowarkę do smartfona czy adaptacyjne, sterowane elektronicznie, zawieszenie. Prowadzenie ułatwiać mają adaptacyjny tempomat z – wykrywającym m.in. pieszych – systemem awaryjnego hamowania, inteligentne reflektory przednie (doświetlające zakręty i automatycznie dostosowujące strumień światła do warunków na drodze) czy system Around View Monitor z czterema kamerami zapewniającymi widok w promieniu 360 stopni (występujący z system automatycznego parkowania).
Klienci na Starym Kontynencie będą mieli do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowy, benzynowy silnik ma 2,0 l pojemności. Wolnossąca jednostka z systemem zmiennych faz rozrządu osiąga 163 KM i 196 Nm. W jej przypadku do wyboru będą sześciostopniowa ręczna lub automatyczna skrzynia biegów.
Kia Optima Sportswagon
Dużą popularnością cieszyć się będzie zapewne wysokoprężny 1,7 l CRDi. Motor generuje 141 KM i 340 Nm i może być sprzęgany z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów lub dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu przełożeniach.
Cenniki zamykać ma benzynowa, turbodoładowana jednostka 2,0 l T-GDI z bezpośrednim wtryskiem. Oferujący 245 KM i 353 Nm motor dostępny będzie jedynie z sześciostopniowym automatem o klasycznej budowie.