chceauto.pl
x

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2020
Średnia cena
57 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
998 cm3
Silnik
Mild HybridCo to znaczy?

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
120 KM
0-100 km/h
10.2 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
46 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/65 R15
205/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
325 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KMKia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KMKia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KMKia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM

Kia Rio

Kia Rio w 2000 roku zastąpiła popularny i mocno przestarzały konstrukcyjnie model Pride. Pierwsza seria produkowana była przez pięć lat. W 2005 roku zaprezentowano drugą generację modelu. Auto zostało całkowicie przeprojektowane, zmienił się nawet rozstaw osi. Samochód przystosowano również do europejskich wymogów. Wnętrze zapewnia od tej pory więcej przestrzeni, auto lepiej się prowadzi. Pojazd cieszy się opinią bezawaryjnego. Na polskich drogach często wymieniać trzeba jednak elementy zawieszenia (tylne amortyzatory, elementy metalowo gumowe). Użytkownicy narzekają również na niską jakość powłoki lakierniczej.

Kia Rio IV FL

Kia Rio IV debiutowała we wrześniu 2017 roku na salonie w Paryżu. W salonach auto pojawiło się na początku 2018 roku.

Wygląd samochodu to efekt współpracy designerów z centr stylistycznych w Niemczech, Kalifornii i Korei. Przód samochodu utrzymany został w stylu typowym dla innych modeli Kii. Osłona grilla nosi nazwę "nos tygrysa" i jest szersza i niższa niż wcześniej.

Kia Rio IV ma o 1 cm większy rozstaw osi (258 cm) i jest o 1,5 cm dłuższa (długość wynosi 406,5 cm) od poprzednika. Natomiast wysokość została zmniejszona o 0,5 cm (do 145 cm).

Wnętrze Kii Rio IV zaprojektowano z myślą o kierowcy, stąd konsola środkowa jest lekko nachylona w jego stronę. Na konsoli znajdziemy m.in. ekran dotykowy systemu infotainment, którym można sterować systemami łączności, radiem czy nawigacją. Dzięki dotykowemu ekranowi zmniejszona została liczba fizycznych przycisków.

Wyposażenie obejmować może m.in. system bezkluczykowego dostępu, czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewane fotele i kierownicę, kamerę cofania, a nawet adaptacyjny tempomat. Kia Rio IV to pierwsze auto w klasie z układem automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-08-25

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Kia Rio po liftingu2020-05-30Kia Rio nowej generacji. Ceny!2017-02-07Kia Rio w szczegółach2016-09-21Kia Rio nowej generacji2016-09-01Kia Rio po liftingu2014-10-01Kia Rio sedan. Piękna, znamy ceny!2012-02-03

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

160 109 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 71 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Micra

Nissan Micra

1.0 DIG-T 117 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 53 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.0 TSI 115 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.0 EcoBoost 125 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 50 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Yaris

Toyota Yaris

1.5 VVT-i 121 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A1

Audi A1

30TFSI 116 KM benzyna2020hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 68 000 zł
OCENY
Dostępność

Kia Rio IV FL 1.0 T-GDi MHEV 120 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS