chceauto.pl
x

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
63 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2358 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1704 kg
Ładowność
806 kg

OSIĄGI

Moc
192 KM
0-100 km/h
10.6 s.
V max
190 km/h
Zasięg
640 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
11 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
70 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/65 R17
235/60 R18
235/55 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
462 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KMKia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM

Kia Sorento

Kia Sorento to auto skonstruowano z myślą o rynku amerykańskim, gdzie klasyfikowane jako średniej wielkości SUV (technicznie jest bliźniaczą konstrukcją Hyundaia Santa Fe). W warunkach europejskich samochód zaliczany jest raczej to pojazdów dużych.

Pierwsza generacja, którą produkowano do 2010 roku zbudowana była na ramie i cechowała się dużymi zdolnościami terenowymi. Druga generacja posiada już nadwozie samonośne i niezależne zawieszenie, nie posiada za to reduktora. Słowem: stała się klasycznym SUV-em.

Jesienią 2014 roku zaprezentowano Sorento III generacji. Karoseria nowego modelu mierzy 478 cm długości i 168,5 cm szerokości. W stosunku do poprzedniej generacji rozstaw osi powiększył się aż o 8 cm i wynosi teraz dokładnie 278 cm. Większy rozstaw osi pozwolił na zwiększenie długości nadwozia. Nowy model jest o 9 cm dłuższy od poprzednika, ma większy bagażnik i bardziej obszerne wnętrze.

Kia Sorento II FL

W ostatnich latach koreańskie firmy wykonały olbrzymi skok jakościowy. Każda kolejna generacja modeli Kii czy Hyundaia były coraz lepsze i stawały się coraz większym zagrożeniem dla europejskich hegemonów.

Potwierdzeniem tego trendu jest niewątpliwie Kia Sorento II generacji. Samochód zadebiutował pod koniec 2009 roku, a W 2012 roku poddano go liftingowi. Standardowo objął on stylistykę nadwozia, ale także - co przy okazji liftingów jest raczej niespotykane - auto oparto na zupełnie nowej płycie podłogowej.

Dzięki temu udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń dla pasażerów (zarówno na tylnej kanapie, jak i w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń), chociaż linia boczna samochodu nie uległa zmianie. Samochody po liftingu najłatwiej poznać z tyłu po światłach wykonanych z technologii LED oraz pionowych światłach do jazdy dziennej zlokalizowanych w przednim zderzaku.

Jednocześnie znacznie wzbogacono wyposażenie czy to standardowe czy opcjonalne. Pojawiła się skórzana tapicerka foteli z wentylacją, dwuczęściowy panoramiczny dach czy też dotykowy ekran systemu infotainment o przekątnej 7 cali. Nowy jest również panel wskaźników.

Kia Sorento to duży SUV, który oferowany był m.in. w USA. Nic więc dziwnego, że w oferta jednostek napędowych obejmuje m.in. silniki 3.5 V6. Kupując takie auto używane trzeba się liczyć z tym, że pochodzi z prywatnego importu i może mieć wypadkową przeszłość.

Chętnie wybierane są samochody z silnikami benzynowymi o pojemności 2.4. Warto przy tym pamiętać, że jednostki poliftingowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa (GDI), a to oznacza problemy przy ewentualnej przeróbce na gaz (konieczność stosowania dedykowanej, drogiej instalacji i ciągłego smarowania benzyną wtryskiwaczy). Sam silnik cieszy się jednak opinią bezawaryjnego, a delikatnie traktowany nie zużywa przesadnie dużo paliwa.

Dla dużego SUV-a dobrym wyborem jest silnik Diesla. W przypadku Sorento II jest to jednostka 2.2 CRDI oraz wprowadzona przy okazji liftingu 2.0 CRDI o mocy 150 KM. Silniki wykonano w technologii common-rail i lepszym wyborem są te o mniejszej pojemności. Silniki 2.2 zużywają mało paliwa, mają jednak problem z trwałością napinacza paska osprzętu oraz - teoretycznie bezobsługowym - łańcuchem rozrządu, który ma tendencję do naciągania i wymaga okresowej wymiany (wytrzymuje ok. 100 tys. km, wymiana do kilka tys. zł).

Bazowa wersja Kii Sorento posiadała napęd tylko na przednią oś. Samochody takie nie były jednak chętnie wybierane przez kupujących auta nowe, dlatego też nie są często spotykane na rynku wtórnym.

Napęd wszystkich kół w Kii Sorento polega na stałym napędzaniu kół przednich, natomiast kierowca ma możliwość dołączenia osi tylnej. Ponadto samochód posiada możliwość zablokowania rozkładu momentu obrotowego między osiami, przy czym blokada działa tylko przy niskich prędkościach, później sama się wyłącza.

Wybór samochodów na rynku wtórnym jest dość szeroki. Większość samochodów ma napęd na wszystkie koła, dostępne są pochodzące z Europy, a nawet polskich salonów samochody z silnikami wysokoprężnymi, a także importowane z USA, z silnikami benzynowymi. Bez problemu można znaleźć auta ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi.

Niewątpliwym atutem Kii Sorento II są przystępne ceny, wyraźnie niższe niż w przypadku konkurencji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-12-28

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Kia Sorento plug-in hybrid. Ceny2020-12-17Nowa Kia Sorento. Polskie ceny2020-07-08Kia Sorento nowej generacji2020-02-20Kia Sorento po liftingu2017-09-07Nowa Kia Sorento2015-01-24Nowa Kia Sorento coraz bliżej2014-08-29

Kia Sorento II FL 2.4 GDI 192 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS