Kia zaprezentowała w Detroit swój nowy, flagowy model - "czterodzwiowe coupe" o nazwie Stinger. Samochód jest ostateczną, produkcyjną odmianą koncepcyjnej Kii GT, która robiła furorę w 2011 roku na salonie we Frankfurcie.
Kia Stinger
Auto powstawało w europejskim centrum stylistycznym marki we Frankfurcie. Nadwozie ma 4,8 m długości i 1,87 m szerokości. Rozstaw osi to aż 2,9 m.
Kia Stinger
Zgodnie z zapowiedziami samochód może się pochwalić klasycznym układem napędowym, w którym umieszczony wzdłużnie nad przednią osią silnik napędza koła tylne. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu pracuje układ niezależnych wahaczy. W układzie napędowym, niezależnie od wersji, pracuje ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów (może być obsługiwana łopatkami z kierownicy) i dyferencjał o ograniczonym uślizgu. Kia Stinger ma też być oferowana z napędem 4x4.
Kia Stinger
Europejską odmianę pojazdu poznamy w Genewie. Amerykańska może być napędzana jednym z dwóch silników. Do wyboru są R4 o pojemności 2,0 l lub V6 o pojemności 3,3 l. Słabszy, doładowany, motor osiąga moc 255 KM przy 6200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy – oferowany między 1400 a 4000 obr./min to 352 Nm.
Topowa wersja V6 – dzięki podwójnemu doładowaniu – osiąga 365 KM (przy 6000 obr./min) i dysponuje momentem obrotowym 510 Nm (w zakresie 1300-4500 obr./min). Dzięki temu samochód osiąga 100 km/h w 5,1 s i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 270 km/h.