Niedawno informowaliśmy, że rodzinny sedan Mercedesa – klasa E – doczekał się właśnie kuracji odmładzającej.
Dziś niemiecki producent opublikował pierwsze informacje na temat odświeżonych modeli z nadwoziem coupe i kabriolet.
Tak samo, jak w przypadku sedana, najwięcej zmian dostrzeżemy w obrębie pasa przedniego. Styliści Mercedesa kompletnie przeprojektowali kształt przednich reflektorów, inne są również wlot powietrza oraz zderzak. Coupe i kabriolet po raz pierwszy będzie też można zamówić (jako opcję) z kompletem oświetlenia wykonanym w technologii LED.
Nowy Mercedes klasy E w wersji coupe
Fani modelu dostrzegą subtelne zmiany w kabinie. Zastosowano m.in. nowy panel wskaźników, inne są też 7-calowy wyświetlacz pokładowego systemu audio oraz wskazówkowy zegarek. Ponadto przeprojektowano również konsolę środkową i zastosowano nowy wzór kierownicy.
Nowy Mercedes klasy E w wersji kabiolet
Tak samo jak sedan, również coupe i kabriolet otrzymają system bezpieczeństwa Stereo Multi-Purpose Camera. Jest to układ dwóch kamer umieszczonych pod kątem 45 stopni względem siebie.
Mają one za zadanie monitorowanie przestrzeni przed samochodem w odległości sięgającej nawet 500 metrów. Na podstawie danych z kamer komputer tworzy trójwymiarowy obraz środowiska przed samochodem, obejmujący obszar do 50 metrów. Dzięki temu samochód sam wykrywa wszelkie przeszkody znajdujące się na „kursie kolizyjnym”.
Nowy Mercedes klasy E w wersji kabiolet
Klienci będą mieli do wyboru dziewięć jednostek napędowych: sześć benzynowych (moce między 184 KM a 408 KM) i trzy wysokoprężne (170 KM do 256 KM). Wszystkie wyposażone są w system Start&Stop. Wśród jednostek napędowych debiutuje nowy, czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów z bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa Blue DIRECT.
Motor wyposażony jest w wieloiskrowy zapłon, piezoelektryczne wtryskiwacze i turbodoładowanie. Jednostka już dziś spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6, które mają zacząć obowiązywać w 2015 roku.
Nowy Mercedes klasy E w wersji kabiolet
W układzie przeniesienia napędu pracować może sześciostopniowa ręczna, lub siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Ta druga – 7G TRONIC PLUS wyposażona jest w łopatki pozwalające na ręczną zmianę przełożeń bez ogrywania rąk od kierownicy.
Ceny gruntownie odświeżonych coupe i kabrio klasy E nie zostały jeszcze ogłoszone.