W 2015 roku Golf był najpopularniejszym modelem marki Volkswagen. Na świecie nabywców znalazło ponad milion różnych wersji tego modelu. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku Golfa Sportsvana – do klientów trafiło o ponad 44 proc. więcej tych samochodów niż rok wcześniej.
Historia modeli należących do rodziny Golfa zaczęła się 41 lat temu wraz z pojawieniem się Golfa I generacji. Od tego czasu wyprodukowano ponad 30 milionów egzemplarzy należących do siedmiu generacji. Golfa można dziś kupić na pięciu kontynentach i w ponad 120 krajach.
Mijający rok okazał się szczególnie udany dla Golfa Sportsvana, następcy Golfa Plusa. W Europie Zachodniej sprzedano o 41,3 proc. więcej sztuk tego modelu niż rok wcześniej. W skali całego świata wzrost wyniósł nawet 44,1 proc. W samych Niemczech sprzedano prawie 60.000 egzemplarzy tego kompaktowego vana – oznacza to wzrost o jedną trzecią. Także w Polsce model ten zyskał na popularności – zarejestrowano 2240 sztuk Sportsvana, co oznacza wzrost o ponad 200 proc(!) w porównaniu z rokiem 2014.
W Europie oraz w Niemczech modele należące do rodziny Golfa przodują ze znaczną przewagą w statystykach rejestracji nowych samochodów. W Polsce zarejestrowano w 2015 roku 13.869 modeli rodziny Golfa co w porównaniu z rokiem 2014 daje wzrost o prawie 40 proc.