Niezwykle krótka okazało się europejska kariera Jeepa Gladiator. Ten pickup został oficjalnie zaprezentowany na salonie w Los Angeles w listopadzie 2018 roku. Na jego europejską premierę musieliśmy jednak czekać przeszło dwa lata, a pierwsze auta pojawiły się w salonach dopiero wiosną 2021 roku.
Nieco ponad trzy lata później żegnamy Jeepa Gladaiator. Ze względu na stale zaostrzane normy emisji spalin model ten zostaje wycofany z oferty. Na zakończenie amerykańska marka przygotowała wersję specjalną Gladiatora o nazwie FarOut Final Edition.
Samochód został zbudowany na bazie wersji wyposażenia Overland i ma wyróżniać się surowym, charakterystycznym designem.
Na tylnej pokrywie znajdziemy metalowy emblemat FarOut Edition. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przyciemnione szyby, 18-calowe felgi aluminiowe z czarnym, błyszczącym wykończeniem. Czarne są boczne progi rurowe. 3-częściowy składany dach hard top lakierowany jest w kolorze nadwozia.
W kabinie znajdziemy skórzane fotele McKinley, podgrzewane siedzenia i podgrzewaną kierownicę. Ponadto powłoka ochronna pokrywająca skrzynię ładunkową zabezpiecza ładunek, a jednocześnie zapewnia dodatkową personalizację.
Dostępne są dwa pakiety umożliwiające dodatkową personalizację Jeepa Gladiatora FarOut: Cargo Group (zawierający zamykany schowek pod tylną kanapą, konwerter o mocy 400 W i gniazdko 230 V AC) oraz Dual Top Group (w którym miękki dach Soft Top jest dostarczany razem z twardym dachem Hard Top).
Opcje dodatkowe obejmują kamerę terenową z widokiem z przodu i z tyłu, zwijaną roletę i twardą, 3-częściową pokrywę skrzyni ładunkowej.
Samochód jest napędzany wysokoprężnym silnikiem 3.0V6 o mocy 264 KM i momencie 600 Nm. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75. Jeep Gladiator jest również wyposażony w przełożenie osi 3,73 i dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system :shift on the fly" (przełączanie podczas jazdy).
Pożegnanie Gladiatora w Europie stanowi kolejny krok w elektryfikacji Jeepa. Do 2025 roku, oprócz wprowadzonego niedawno na rynek nowego Avengera, pojawią się trzy nowe, elektryczne modele, w tym Jeep Recon i Wagoneer-S.
Co ciekawe jednak, w USA najwyraźniej klimat się nie zmienia, bo tam Jeep wprowadził właśnie do sprzedaży odświeżonego Gladiatora. Jedynym dostępnym silnikiem jest jednostka V6 o pojemności 3,6 l...