Świetne wiadomości dla fanów Jeepa. Po przeszło 25-letniej nieobecności legendarny amerykański producent powraca do segmentu pickupów. W Los Angeles zaprezentowano właśnie model o nazwie Gladiator.
Jeep Gladiator
Budząca respekt nazwa nie jest żadną przesadą. Samochód powstał w oparciu o podzespoły nowego Jeepa Wranglera. Użytkowy model ma jednak zauważalnie większe rozmiary. Gladiator mierzy aż 5131 mm długości czyli o 787 mm więcej niż Wrangler. Umieszczenie za kabiną pokaźnej paki wymagało daleko idących modyfikacji. O 492 mm – do 3480 mm - wydłużono rozstaw osi. Dzięki temu otwarty „przedział bagażowy” pomieści przedmioty o długości aż 1254 mm.
Jeep Gladiator
Terenowe korzenie nie pozostały bez wpływu na dzielność auta. Kąt natarcia wynosi aż 43,6 stopnia. Kąt zejścia – 26. Mniej imponujący – za sprawą dużego rozstawu osi – jest kąt rampowy. Wynosi on 20,3 stopnia. Standard obejmuje m.in. 33-calowe obręcze kół z oponami M/T. Już dziś wiemy, że w przyszłości powstanie również „topowo-terenowa” odmiana Rubicon. Miłośnicy offroadowych przepraw mają więc na co czekać!
Na tle konkurencji rozczarowuje nieco maksymalna ładowność. 725 kg to niemało, ale nawet w Europie większość pickupów może pochwalić się wynikiem w okolicach 1 tony. Imponujący jest natomiast uciąg. Wg producenta Jeep Gladiator może ciągnąć przyczepę o masie własnej blisko 3,5 tony!
Jeep Gladiator
Nad kształtami i wyposażeniem kabiny pasażerskiej nie ma się co rozwodzić. Do słupka C mamy przecież do czynienia z nową generacją Wranglera. Oznacza to np., że klienci mają do wyboru materiałowy lub „twardy” dach. Zgodnie z tradycja każde z drzwi można w krótkim czasie odkręcić, a przednią szybę „położyć” na masce.
Jeep Gladiator
Na dokładną specyfikację auta musimy jeszcze trochę poczekać. W początkowym okresie auto trafić ma do amerykańskich salonów napędzane benzynowym silnikiem 3,6 l V6 o mocy 285 KM. Z czasem cenniki uzupełnić ma również wysokoprężny V6 o pojemności 3,0 l. Źródła zbliżone do amerykańskiego producenta sugerują, że na rynkach Starego Kontynentu pojawi się też np. wysokoprężny R4 o pojemności 2,2 l generujący 200 KM.
Warto przypomnieć, że pierwszy pickup pojawił się w ofercie Jeepa już w 1947 roku. Po nazwę Gladiator sięgnięto w 1962 roku. Firma zrezygnowała z niej dziewięć lat później wraz z wprowadzeniem na rynek nowego wcielenia pickupa zwanego – po prostu – Jeep Truck. Ostatni pickup opuścił fabrykę Jeepa w 1992 roku.