W salonach można już zamawiać Jeepa Wranglera 4xe Plug-in Hybrid.
Jeep Wrangler 4xe
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.
Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe należą: dwulitrowy, benzynowy silnik I-4 z turbodoładowaniem, silnik elektryczny o mocy 61 KM z funkcją generatora montowany przy jednostce spalinowej, silnik elektryczny o mocy 145 KM z funkcją generatora zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (nikiel, mangan, kobalt) o pojemności 17,3 kWh.
Jeep Wrangler 4xe
Systemowa moc tego układu napędowego wynosi 380 KM, maksymalny moment obrotowy to 637 Nm. Dzięki temu Jeep Wrangler 4xe rozpędza się jak samochód sportowy - 100 km/h osiąga w 6,4 s. Z drugiej strony w trybie elektrycznym auto jest w stanie przejechać do 40 km.
Wszystko to przy zachowaniu wyposażenia Wranglera „Trail Rated", które w zależności od wersji obejmuje dwa zaawansowane systemy napędu 4x4, systemy napędu Full-Time 4x4 Command-Trac i Rock-Trac, nowej generacji osie Dana z elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lock oraz elektronicznie rozłączany przedni stabilizator.
Jeep Wrangler 4xe
Jednym słowem Wrangler 4xe zachowuje nieprzeciętne możliwości terenowe, jak na Wranglera przystało.
Standardowe wyposażenie Wranglera 4xe obejmuje system multimedialny UconnectTM NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym, integrację smartfona poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto oraz 7-calowy wyświetlacz TFT z informacjami o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu (w trybie elektrycznym i hybrydowym).
Jeep Wrangler 4xe
Standardowe elementy bezpieczeństwa obejmują system monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania obiektów na drodze cofania, kamerę tylną, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją ERM (elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu), asystenta parkowania przodem i tyłem oraz bezkluczykowy system Keyless Enter 'N Go™.
Wyposażenie opcjonalne obejmuje tempomat adaptacyjny, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) oraz nową przednią kamerę (standard w modelu Rubicon).
Nowy Jeep Wrangler 4xe w wersji hybrydowej plug-in występuje w trzech wersjach wyposażenia - Sahara 4xe, Rubicon 4xe oraz w limitowanej edycji „80th Anniversary". Ceny, niestety, nie są niskie. Sahara 4xe kosztuje od 303 500 zł, wersję „80th Anniversary" wyceniono na 316 tys. zł, a Rubicon 4xe to koszt przynajmniej 310 tys. zł.