Jeep zaprezentował zmodernizowanego Wrangler. Co zmieniło się w najsłynniejszym samochodzie terenowym świata?
Jeep Wrangler po liftingu
Na początek przedstawiono informacje o amerykańskiej wersji tego modelu. Na modernizację wersji europejskiej będziemy musieli poczekać aż do końca roku 2023, a odświeżone pojazdy pojawią się w salonach na początku roku 2024.
W zmodernizowanym Jeepie zastosowano m.in. nową tylną oś Dana full-float, system pełzania 100:1, nową, fabryczną wyciągarkę Warn, zwiększono również zdolność holowania.
Jeep Wrangler po liftingu
We wnętrzu znajdziemy nowe elektrycznie sterowane fotele przednie czy dostępny w standardzie system multimedialny Uconnect 5 z 12,3-calowym ekranem dotykowym.
Na rynku amerykańskim Jeep Wrangler będzie oferowany z silnikami: 2.0 turbo PHEV 4xe (hybryda z możliwością ładowania) o mocy 375 KM, 2.0 turbo (270 KM), 3.6V6 (286 KM) i 6.4V8 (470 KM). Do wyboru będą cztery typy napędu wszystkich kół: Command-Trac part-time, Rock-Trac part time, Rock-Trac full-time i Selec-Trac full-time. Napędy full-time to stały napęd wszystkich kół, a part-time - dołączany.
Jeep Wrangler po liftingu
W Europie, podobnie jak obecnie, prawdopodobnie będziemy mogli liczyć wyłącznie na pierwszą wersję silnikową, a więc hybrydę typu plug-in.
Niezależnie od napędu Wrangler ma nadal być niezwykle dzielny w terenie. Kąt natarcia wynosi 47,4 st, zejścia - 40,4 st, a rampowy - 27,8 st. Prześwit wynosi niemal 33 cm, samochód może brodzić w wodzie o głębokości do 86 cm.
Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w wersjach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. W USA ruszyło już zbieranie zamówień, a pierwsze samochody trafią do amerykańskich dealerów Jeepa jeszcze w 2023 roku.
Zmodernizowany Jeep Wrangler będzie również dostępny na pozostałych rynkach na całym świecie, ale musimy na to poczekać, w Europie samochód pojawi się dopiero w przyszłym roku.